سفارت روسیه در کابل: نشست مسکو یک نشست بین‌الافغانی است/ هیچ نماینده روسیه و کشور خارجی دیگر حضور ندارد

توسطروایت زنده

بهمن ۱۴, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

سفارت روسیه در کابل گزارش‌ها در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر برگزاری دومین نشست صلح افغانستان در مسکو را رد کرده و گفته، تنظیم‌کننده و مبتکر نشست مسکو تشکیلات افغانی به نام دیالوگ بین‌الافغانی بوه است.

پیش از این گزارش‌هایی منتشر شده که دومین نشست صلح افغانستان با اشتراک نماینده‌های رهبری طالبان، دیپلومات‌های روسیه  به شمول ضمیر کابلوف، نماینده خاص رئیس جمهوری روسیه برای افغانستان، نماینده‌های پاکستان، ایران و ترکیه و رهبران تنظیم‌های جهادی و سایر احزاب سیاسی افغانستان در ۵ فبروری سال جاری میلادی در مسکو برگزار می‌گردد.

این گزارش واکنش‌های شدید حکومت افغانستان را نیز به همراه داشته است.

photo_2019-02-03_13-10-53

اما سفارت روسیه در کابل گفت است: “به این ارتباط به آگهی رسانیده می شود که قرار است یک گردهمایی بین‌الافغانی همه شمول در هفته آینده در مسکو تدویر یابد که کمیته تشکیلاتی گردهمایی جامعه افغان‌ها در مسکو تحت نام دیالوگ بین‌الافغانی تنظیم کننده و مبتکر آن می‌باشد”.

این سفارت خاطرنشان کرده است: “رسما اعلام می‌داریم که اشتراک نماینده‌های روسیه و نماینده های هیچ کشور خارجی دیگر در این گردهمایی مد نظر گرفته نشده است”.

با این حال، سخنگوی طالبان اعلام کرده است که نمایندگان این گروه در نشست مسکو درباره صلح افغانستان که یک‌شنبه و دوشنبه(4 و 5 فبروری) برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند.

گزارش‌هایی وجود دارد که حامد کرزی، گلبدین حکمتیار، محمد محقق، حکمت خلیل کرزی، ملا عبدالسلام ضعیف، عطامحمد نور، شاه نواز تنی و محمد اسماعیل خان به نشست مسکو دعوت شده‌اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *