جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

وزیر ارتباطات ایران: باید به ‌صورت ویژه روی بهبود ارتباطات میان ایران و افغانستان کار کنیم

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در ملاقات با وزیر مخابرات افغانستان در تهران، بیان داشته است که باید به ‌صورت ویژه روی بهبود ارتباطات میان ایران و افغانستان کار کنیم.

سفارت افغانستان در ایران روز گذشته چهارشنیه (10دلو) با نشر اعلامیه‌ای گفته است که شهزاد گل‌آریوبی، وزير مخابرات و تکنالوژی معلوماتی افغانستان در اولین روز سفر رسمی خود به کشور ایران، همراه با سفیر افغانستان با محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران و حمید فتاحی معاون ایشان دیدار و گفتگو نمودند.

afg iran

در اعلامیه آمده است که در این دیدار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران با اشاره به حضور میليوني مهاجرين افغانستان در این کشور گفته است که آن‌ها نیازمند هستند که با خانواده خود در ارتباط باشند و ما می‌توانیم این شرایط را برای آن‌ها تسهیل کنیم.

وی با بیان این‌که باید به ‌صورت ویژه روی بهبود ارتباطات میان ایران و افغانستان کار کرد تا مردم دو کشور از ارتباطات باکیفیت برخوردار شوند، افزوده است که ایران با سرمایه‌گذاری خود فیبر نوری را تا مرز افغانستان جهت بهره‌برداری و دریافت اینترنت کشیده است، ولی به دلیل مشکلات داخلی در افغانستان، اپراتورها اینترنت ایران را نه از طریق فیبر، بلکه از طریق رادیو دریافت می‌کنند.

در در این ملاقات آریوبی نیز بر توسعه روابط دو کشور در تمامی حوزه‌ها تأکید کرده و اظهار داشته كه این علاقه‌مندی از جانب دولت این کشور وجود دارد که در زمینه‌های مختلف به‌ویژه در حوزه‌های تکنولوژی معلوماتي، مخابرات و ارتباطات روابط خود را توسعه دهند.

در این دیدار در خصوص امضای موافقت‌نامه همکاری، ایجاد شبکه ترانزیت اینترنت، پذیرش دانشجویان افغان در رشته‌های تکنولوژی معلوماتي و ارتباطات در دانشگاه‌های ایران و همچنین آموزش مدیران ارشد افغانستان در این رشته‌ها نیز بحث و تبادل نظر صورت گرفته است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان