7 مورد که هر کارآفرین جوان برای آغاز قوی باید بداند

توسطسجاد حبیبی

دی ۲۶, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۷, ۱۴۰۲

حتی اگر شما تا هنوز تجارت خود را آغاز نکرده‌اید، در این سن جوانی نیز می‌توانید کارهای زیادی انجام دهید- در دانشگاه یا حتی در مکتب- تا در نهایت شانس موفقیت شروع (یک تجارت جدید) خود را افزایش دهید.

این روزها تقریبا هر کسی رویایی برای شروع کسب و کار شخصی خودش را دارد. بنابراین، چه چیزی بهتر از این که می‌توانید رئیس خودتان باشید و طرح مورد علاقه خودتان را به جهان بیاورید؟

البته، وارد شدن به دنیای کارآفرینی می‌تواند ترسناک باشد، خصوصا اگر فریب این حرف را بخورید که 90 درصد تجارت‌های تازه کار شکست می‌خورند. خبر خوب این است که میزان شکست تازه‌کاران تجارت کمتر از آن‌هایی است که در کارشان موفق شده‌اند – به ویژه وقتی که شما برای یک شروع قوی از تکنینک‌ها و روش‌های درست استفاده کنید.

پس کار‌آفرینان جوان باید چه کاری انجام دهند تا احتمال موفقیت‌هایشان بیشتر باشد؟ این‌جا تعدادی از روش‌های ثابت شده وجود دارد که شروع تجارت شما را در مسیر درست قرار خواهد داد.

علاقه خود را دریابید

بیشترین موفقیت در شروع یک تجارت توسط کسانی انجام شده‌ که علاقه شدیدی به کاری که می کنند دارند. پس علایق شما چیست؟ آیا شما عاشق قایقرانی هستید یا موسیقی، چیزهایی که شما دارید و به آن علاقمند هستید می‌تواند منبع عالی برای الهام گرفتن آن برای ایده‌یی در کارآفرینی باشد. زمانی که ایده‌ها و افکار خود را روی چیزهایی که واقعا دوست دارید متمرکز می‌کنید، شما انگیزه بیشتر خواهید داشت. حتی موارد کلیدی می تواند به شما کمک کند تا یک زاویه ی منحصر به فردی برای موفقیت تان پیدا کنید.

بیشترین موفقیت در شروع یک تجارت توسط کسانی انجام شده‌ که علاقه شدیدی به کاری که می کنند دارند
بیشترین موفقیت در شروع یک تجارت توسط کسانی انجام شده‌ که علاقه شدیدی به کاری که می کنند دارند

بازار کار خود را پیدا کنید

ناتوانی در درک بازارتان یکی از جدی ترین دلایلی است که چرا یک تجارت جدید با شکست رو به رو می‌شود. اگر شما شانسی برای موفقیت می‌خواهید، قبل از این که تجارت خود را راه‌اندازی کنید باید به طور کامل در مورد بازار هدف خود تحقیق کنید. این مورد شما را کمک می‌کند تا ویژگی‌های مهم مانند قیمت تعیین شده و پیام‌های بازاریابی که نظر مخاطبین شما را جذب خواهد کرد و همچنان این که آیا نیازی به این ایده بزرگ تان از همان اول بوده است یا خیر، را شناسایی کنید. بهتر است بازار هدف خود را بفهمید. این راهی آسان برای جلوگیری از هزینه‌های اشتباه است.

امور مالی خود را ترتیب کنید

زمانی که بسیاری از تجارت های آغازین برای شروع و اجرایی کردن کارشان از سرمایه‌گذارانی خیر کمک می‌گیرند، شما نمی‌توانید فکرش را بکنید که چنین کمک مالی را دریافت خواهید کرد. بسیاری از کارآفرینان باید از منبع پولی خود برای شروع تجارت خود استفاده کنند، به این معنا که شما باید هر کاری را که برای بهبود وضعیت مالی خود می‌توانید، انجام دهید. هر چه زودتر برای خود پس‌اندازی ایجاد کنید (اگر امکانش‌ هست در دوران مکتب) و تمام وام‌های دانشجویی و قرضه‌های دیگر خود را بپردازید. این امر باعث می‌شود که قرضه‌ها را به آسانی تهیه کنید که شما را برای هزینه شروع تجارت تان کمک کند.

بسیاری از کارآفرینان باید از منبع پولی خود برای شروع تجارت خود استفاده کنند، به این معنا که شما باید هر کاری را که برای بهبود وضعیت مالی خود می‌توانید، انجام دهید
بسیاری از کارآفرینان باید از منبع پولی خود برای شروع تجارت خود استفاده کنند، به این معنا که شما باید هر کاری را که برای بهبود وضعیت مالی خود می‌توانید، انجام دهید

آمادگی برای فداکاری

هیچ چیزی برای موفقیت در یک شب وجود ندارد. حتی شروع کار با چندین میلیارد دارد که به نظر می‌رسد از جایی آمده است حاصل ساعت‌ها سخت کوشی قبل از شروع سرفصلی جدید است. برای کارآفرین موفق لازم است اشتیاق زیادی برای تحقق رویاهایش داشته باشد و این بدان معنی است که به دو امر توجه صورت گیرد؛ زمان و پول، تا این اتفاق بی افتد. این شوخی نخواهد بود که شما مجبور به ترک تمام سرگرمی‌های خود مانند خوش‌گذرانی‌های دوستانه یا دورهمی‌های آخر هفته و فیلم دیدن‌های خود می شوید، بنابراین، این برنامه‌ها را می‌توانید در اوقات اضافی تجارت آغازین خود انجام دهید، اما این قربانی کردن‌ها و تخصیص دادن‌ها می‌تواند خیلی آسان‌تر در این سنین باشد تا این که شما بزرگتر می شوید.

یک مربی بیابید

راه‌اندازی یک تجارت مستلزم طیف گسترده‌ایی از مهارت‌ها و تخصص‌های زیادی است که احتمالا شما هنوز به آن مسلط نشده‌اید. شما نباید در تجارت خود به تصمیمات چالش‌برانگیزی بپردازید. به همین دلیل، یافتن مربی یکی از مهمترین مواردی است که کارآفرینان جوان می‌توانند انجام دهند. مربیان قبلا از این مسیر گذشته و با همین تجربه و علم می‌تواند برای شما در پیشبرد تجارت تان تصمیم‌گیری‌های هوشمندانه‌تری به ارمغان بیاورد. استفاده از این شبکه‌ها، کنفرانس‌ها و دیگر منابع برای ایجاد این ارتباط ارزشمند است.

یافتن مربی یکی از مهمترین مواردی است که کارآفرینان جوان می‌توانند انجام دهند
یافتن مربی یکی از مهمترین مواردی است که کارآفرینان جوان می‌توانند انجام دهند

اطلاعات کسب و کار خود را تنظیم کنید

شما شاید در مورد ایده‌ی بزرگ خود مشتاق باشید، اما این انرژی خلاق کافی نیست. تجارتی موفق بیشتر نیاز به محصولی جدید و نوآورانه دارد؛ همچنان نیاز به یک تیم شایسته برای مدیریت امور مالی، عملیاتی، تولیدی، بازاریابی و تمام چیزهایی که به تولید و فروش یک محصول ربط دارد. زمان خود را برای رشد هوش تجارتی خود بگذارید و به دنبال افرادی همفکر باشید که می‌توانید به گروه خود اضافه کنید و کمبودها و کاستی‌های خود را رفع کنید. با توجه بیشتر به بخش تجارتی خود که همان بخش چیزهایی است که شما تولید می‌کنید، شما پایه‌گذاری نسبتا طولانی را برای راه‌اندازی تجارتی آغازین خود قرار خواهید داد.  

برنامه ریز باشید

به من در مورد برنامه 5 سال آینده خود بگویید” سوالات مصاحبه شغلی یکی از تجربیات ناراحت کننده‌ برای بسیاری‌ها است. برای این که کارآفرین موفقی باشید، شما باید توانایی برنامه‌ریزی برای مسیر پیش روی خود را داشته باشید. اهداف کلیدی خود را که مرحله‌یی واقع بینانه برای رشد و پیشرفت شرکتتان است، را تعیین کنید.  با قرار دادن اقدامات کلیدی در یک جدول زمانی، شما قادر خواهی بود تا تمرکز و قدرت مسئولیت خود را بهبود بخشید، آن را آسان‌تر کنید برای حفظ آنچه که نیاز دارید تا انجام دهید.

شروع تجارت شخصی می‌تواند چالش‌برانگیز و هیجان‌انگیز باشد. در حالی که با مشکلات و موانع بسیاری در مسیر رسیدن به موفقیت مواجه می‌شوید، دنبال کردن این نکات به شما کمک می‌کند تا شروعی قوی در سفر کارآفرینی خود داشته باشید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *