ثبت 121 مورد خشونت علیه خبرنگاران در سال 2018 در افغانستان

توسطروایت زنده

دی ۲۰, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

کمیته مصونیت خبرنگاران افغانستان از 121 مورد خشونت علیه خبرنگاران در این کشور خبر داده است.

نجیب شریفی، رییس کمیته مصونیت خبرنگاران امروز پنج‌شنبه(20 جدی) در یک نشست خبری در کابل گفته که در سال ۲۰۱۸، این کمیته مجموعا ۱۲۱ مورد خشونت علیه خبرنگاران و کارمندان رسانه‌ای را ثبت نموده که شامل قضایای قتل، مجروحیت، تهدید، بازداشت‌های مؤقت، اختطاف و غیره می‌باشد.

AJSC

به گفته شریفی، در این سال در مجموع ۱۷ خبرنگار و کارمند رسانه‌ای به قتل رسیده‌اند که این رقم یک‌بار دیگر افغانستان را در صدر کشورهای خطرناک برای کار خبرنگاری قرار می‌دهد. در این سال 17 مورد قتل، 15 مورد مجروحیت، 21 مورد لت و کوب، 38 مورد تهدید، 23 مورد توهین و بدرفتاری، 5 مورد بازداشت موقت، یک مورد اخراج توام با بدرفتاری و یک مورد اختطاف ثبت شده است.

 کمیته مصونیت خبرنگاران گفته است که آمار قتل خبرنگاران در سال 2018، 15 درصد کاهش را نشان می‌دهد؛ این در حالی است که در سال 2017، 20 مورد قتل خبرنگاران به ثبت رسیده بود.

Af Journalist Safety 4

در این میان، گروهای طالبان و داعش مسولیت 15 مورد از این قتل‌ها را بر عهده دارند و مسولیت 2 مورد دیگر آن، بر عهده افراد ناشناس است.

کمیته مصونیت خبرنگاران در ادامه گفته است که در مجموع آمار خشونت علیه خبرنگاران در سال 2018، 28 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

این در حالی است که در سال 2017، این کمیته 169 مورد خشونت علیه خبرنگاران را ثبت کرده بوده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *