جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

استقبال نهادهای حامی خبرنگاران از محاکمه متهمان قتل خبرنگار بی‌بی‌سی / برای یک تن از متهمان حکم اعدام صادر شد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

مرکز خبرنگاران افغانستان در یک اعلامیه‌ای از برگزاری نخستین محکمه متهمان به قتل خبرنگار بی بی سی در ولایت خوست، خبر داده است.

این مرکز به نقل از دادستانی کل افغانستان گفته است که محکمه ابتدایی ضد تروریزم، سه تن به جرم قتل خبرنگار ولایتی بی بی سی در کابل برگزار شده است.

جمشید رسولی سخنگوی دادستانی کل به مرکز خبرنگاران افغانستان گفته است که «بخاطراهمیت موضوع و بررسی جدی آن، دادستانی کل قضیه را از خوست مطالبه کرده و در کابل مورد تحقیق قرار داده است.»

حمد شاه، خبرنگار بی‌بی‌سی در خوست
احمد شاه خبرنگار بی بی سی

به گفته‌ی مقام‌های دادستانی کل افغانستان یکی از سه نفر که به ترور احمد شاه خبرنگار بی بی سی متهم بوده اند به اعدام محکوم شده است، یک تن دیگرش به ۳۰ سال زندان و هم‌چنان فرد متهم سومی به شش سال زندان محکوم شده است.

 سخنگوی  دادستانی کل خاطر نشان کرد که پرونده افراد مزبور به محکمه استیناف ارسال شده است.

احمدشاه، یکی از خبرنگاران بی بی سی، در  ۱۰ ثور سال جاری خورشیدی از سوی افراد مسلح ناشناس در شهرخوست هدف قرار گرفت و سپس به شفاخانه منتقل شد اما بر اثر شدت جراحات جان باخت.

مرکز خبرنگاران افغانستان با استقبال از پیگیری این قضیه توسط دادستانی کل افغانستان گفته است که “در سال ۱۳۹۷، شمار حمله های تروریستی که خبرنگاران و رسانه ها هدف بوده اند افزایش داشته است. در این سال در شش حمله تروریستی ۱۵ خبرنگار و یک کارمند رسانهای جان خود را از دست داده است و شماری نیز زخمی شده اند که متاسفانه بجز در قضیه احمدشاه، عوامل دخیل در دیگر جنایات همچنان از مجازات معاف بوده اند.”

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان