افغانستان پیشتازترین کشور در میان 190 کشور دنیا در عرصه اصلاحات

توسطروایت زنده

دی ۱۲, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۱۲, ۱۴۰۲

وزارت صنعت و تجارت افغانستان می‌گوید که این کشور توانسته در میان 190 کشور، پیشتازترین کشوری باشد که در یک سال بیشترین اصلاحات را انجام داده است.

اجمل عبد‌الرحیمزی، معین مالی و اداری وزارت صنعت و تجارت امروز چهارشنبه(12 جدی) در نشستی در مرکز رسانه‌های حکومت در کابل گفت: “افغانستان با اجرای ریفورم و اصلاحات در ۵ شاخص تعیین شده، در جایگاه عمومی‌اش ۱۶ رده صعود نموده و پیشتازترین کشور در میان ۱۹۰ کشور جهان از لحاظ این‌که در یک سال بیشترین اصلاحات را انجام داده، شناخته شد”.

وی در ادامه افزود که وزارت صنعت و تجارت در سال مالی ۱۳۹۷ بیش از ۹۶ درصد بودجه انکشافی‌اش را به مصرف رسانده است.

Ajmal Hameed Abdulrahimzai

عبدالرحیمزی خاطرنشان کرد که کاهش هزینه اخذ جواز تشبث از ۳۰ هزار افغانی به ۱۰۰ افغانی، افزایش مدت زمان اعتبار جواز از یک سال به سه سال و کاهش طی مراحل اخذ جواز از ۲۸ قدمه به ۸ قدمه، از جمله تسهیلاتی است که در بخش ثبت و صدور جوازنامه صورت گرفته است.

وی در ادامه تاکید کرد که به اساس احصائیه و ارقام موجود، میزان صادرات افغانستان در ۹ ماه سال ۲۰۱۸ به تناسب ۹ ماه سال ۲۰۱۷، ۱۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد. همچنان در سال ۲۰۱۸، به ابتکار وزارت صنعت و تجارت، برای اولین‌بار استراتژی ملی انکشاف صادرات تدوین و تصویب شده است.

معین مالی و اداری وزارت صنعت و تجارت در ادامه تصریح کرد که در سال 2018 برای اولین‌بار استراتیژی ملی صادرات تدوین و تصویب شده که ۶ اولویت با ظرفیت بالا را برای رشد صادرات، اشتغال‌‌زایی و نوآوری مشخص می‌کند؛ میوه‌های خشک، میوه‌های تازه و سبزیجات، زعفران، سنگ مرمر و گرانیت، قالین و سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی.

عبدالرحیمزی در ادمه تاکید کرد که تا اکنون بیشتر از ۵۲۰۰ تن کالاهای صادراتی از طریق دهلیزهای هوایی طی بیش از ۴۰۶ پرواز صادر گردیده که ارزش مجموعی آن بیشتر از ۱۰۰ میلیون دالر امریکایی می‌باشد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *