واردات زعفران قاچاق از کشور همسایه؛ مشکل بزرگ قطب تولید زعفران افغانستان

توسطروایت زنده

دی ۳, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۱۲, ۱۴۰۲

رئیس زراعت، آبیاری و مالداری ولایت هرات، واردات زعفران به صورت قاچاق از طریق گمرکات این کشور را از مشکلات فرا راه در برابر این محصول زراعتی می‌خواند.

عبدالصبور رحمانی که در نشستی با حضور رئیس کمیسیون سمع شکایات مجلس سنا و شماری از سناتوران با رهبری اتاق تجارت و صنایع هرات و شماری از تاجران و تولیدکنندگان زعفران در این ولایت سخن می‌گفت، قاچاق زعفران از طریق گمرکات، نبود مارکت برای فروش زعفران افغانستان، نبود گمرک محصولاتی در بنادر و بی توجهی به صادرات محصولات زراعتی از جانب حکومت را از مشکلات اساسی فرا راه رشد صنعت تولید زعفران در افغانستان خواند.

saffron

این در حالی است که ولایت هرات، قطب تولید زعفران افغانستان به حساب می‌آید، اما بازهم زعفران ایرانی به صورت قاچاق وارد این ولایت می‌شود.

در این دیدار، سعد خطیبی، رئیس اتاق تجارت و صنایع هرات گفته است که در سال جاری دهقانان و شرکت‌های تولیدکننده زعفران توانستند 12 تن زعفران را از هرات برداشت و صادر نمایند.

وی در ادامه افزود، دولت به منظور رشد اقتصادی و افزایش صادرات و حمایت از دهقانان و تاجران صادرکننده زعفران، برای فروش این محصول در کشورهای اروپایی و امریکایی مارکت مناسب بیابد و نیز از واردات زعفران به طور قاچاقی از طریق بنادر و گمرکات به هرات جلوگیری نماید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *