جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

وزارت امور مهاجرین افغانستان: بیشتر از 6.5 میلیون افغان در خارج مهاجر اند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

وزیر امورمهاجرین افغانستان از مهاجر بودن بیشتر از 6.5 میلیون تن از شهروندان این کشور در کشورهای بیرونی خبر داده است.

سید حسین عالمی بلخی امروز سه شنبه(18 دسامبر) در محفل تجلیل از روز بین المللی مهاجر افزود، نزدیک به 3 میلیون پناهنده و 4 میلیون مهاجر افغان در کشورهای بیرونی زندگی می کنند.

همچنان وی در ادامه گفت، در سال جاری تا اکنون 800 هزار عودت کننده که 16 هزار آن دارای کارت پناهندگی و متباقی افراد عودت کننده فاقد مدرک بودند، به کشور برگشته اند.

afghan-refugees

عالمی بلخی خاطرنشان کرد که در کشور ایران 800 هزار مهاجر غیرقانونی تا اکنون ثبت شده و نیازمند توزیع پاسپورت می باشند. در کشور پاکستان نیز تا اکنون 350 هزار پاسپورت توزیع شده و متباقی مهاجرین منتظر پاسپورت می باشند.

بلخی در ادامه بیان داشت که در سال جاری افغانستان (650000) هزار بیجاشده داخلی ناشی از جنگ و خشکسالی داشته و بخش عمده آن در هرات و بادغیس مستقر هستند. انتقال بیجا شدگان به محلات اصلی شان همچنان ادامه داشته و تعدادی زیادی از ولایت هرات به محلات اصلی شان متقل شده است. وی گفت در زمستان سال جاری (84) هزار فامیل بیجا شده را در حال توزیع کمک بوده و (28) هزار فامیل دیگر در معرض آسیب پزیری بوده و نیازمند جدی به کمک دارند.

وزیر امور مهاجرین یکی از چالش های این وزارت را مهاجرت های غیر منظم و قاچاقی یاد نموده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان