برگزاری دومین نشست گروه کارشناسان کشورهای عضو موافقت‌نامه راه‌لاجورد در شهر هرات

توسطروایت زنده

آذر ۱۵, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۱۲, ۱۴۰۲

ولایت هرات از برگزاری نشست گروه کارشناسان کشورهای عضو موافقت‌نامه راه لاجورد در این شهر خبر داده است.

در این نشست که به میزبانی ریاست نمایندگی وزارت خارجه افغانستان در هرات برگزار شده، نمایندگان و دیپلوماتان کشورهای گرجستان، ترکمنستان، آذربایجان، ترکیه و همچنان مقامات وزارت‌های خارجه و ترانسپورت، شماری از متشبثین سکتور خصوصی و روسای ادارات حضور داشته‌اند.

والی هرات در این نشست گفته است که انکشاف زیربناها، تقویت سیستم‌های ترانسپورتی مانند خط آهن و ترانسپورت جاده‌ای، توجه به بهبود همکاری‌های حمل و نقل، ساده‌سازی پروسیجرهای گمرکی، طوری که در موافقت‌نامه پیش‌بینی شده، می‌تواند نقش اساسی در تقویت روابط چندجانبه بین کشورهای منطقه و بهبود روابط و همکاری‌ها بین کشورهای عضو گردد.

herat

رحیمی در ادامه تصریح کرده که  ولایت هرات و زون غرب به عنوان بزرگترین مرکز صادرکننده زعفران، سنگ مرمر، انواع میوه‌جات خشک و تازه با کیفیت، پنبه و صنایع دستی مرغوب، سبب اتصال زون‌های جنوب، شرق و شمال خواهد شد.

در همین حال، مسولان اتاق تجارت و صنایع و وزارت خارجه افغانستان فراهم‌سازی تسهیلات در مسیر لاجورد را به عنوان کوتاه‌ترین و ارزان‌ترین مسیر تجارتی به سوی اروپا را در تقویت همکاری‌ها مهم خواندند.

حسن سروش، رئیس همکاری‌های اقتصادی وزارت خارجه امیدوار است که حرکت نخستین محموله نمایشی در این مسیر، سبب تثبیت بیشتر مشکلات و چالش‌ها گردد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *