جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

برای ایجاد ظرفیت در ادارات دولتی افغانستان؛ «تغییر» جاگزین «سی‌بی‌آر» می‌شود!

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی افغانستان از آغاز برنامه جدیدی به نام «تغییر»، به منظور ایجاد ظرفیت در ادارات خدمات عامه خبر داده است.

این کمیسیون با انتشار بیانیه‌ای گفته است، با پایان برنامه ارتقای ظرفیت برای نتایج یا «سی‌بی‌آر»، برنامۀ «تغییر» را به منظور حفظ و ایجاد ظرفیت در اداره خدمات عامه آغاز می‌کند.

هزینه برنامه سه ‌ساله تغییر از سوی صندوق وجهی بازسازی افغانستان پرداخت می‌شود. برنامه ارتقای ظرفیت برای نتایج یا سی‌بی‌آر قرار است تا آخر ماه روان میلادی پایان یابد.

IARCSC

 این برنامه در سال ۲۰۱۲ آغاز شد و بر بنیاد آن، می‌بایست تا پایان سال ۲۰۱۷،  ۱۵۰۰ تن زیر پوشش آن استخدام می‌شدند.  اما تا سال ۲۰۱۶ فقط ۱۶۰ تن توانستند از طریق این برنامه جذب دستگاه خدمات ملکی افغانستان شوند و به این ترتیب، ۷۵ درصد از بودجه آن به سایر پروژه‌های انکشافی دولت انتقال داده شده است.

کمیسیون اصلاحات  اداری تاکید کرده که به دلیل محدودیت بودجوی، بعد از مذاکرات با تمویل‌کنندگان و فیصله کابینه، تصمیم بر آن شد تا بودجه محدود تخصیص‌یافته برنامه جدید تغییر، 16 وزارت و اداره کلیدی و عایداتی را در اولویت قرار دهد.

بر اساس خبرنامه این کمیسیون، کارمندان خدمات ملکی که پیش از این، از طریق برنامه سی‌بی‌آر استخدام شده‌ بودند و شامل برنامۀ تغییر نمی‌شوند، برای حفظ ظرفیت‌شان، معاشات‌شان از پروژه‌ها به بودجه رسمی خود وزارت‌خانه‌ها و ادارات انتقال می‌یابد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان