جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

اعلام تقسیم اوقات انتخابات ریاست جمهوری افغانستان/ تعویق انتخابات از 31 حمل به 22 سرطان

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

کمیسیون انتخابات افغانستان در یک نشست خبری، تقسیم اوقات یا جدول زمان‌بندی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور را اعلام کرد. این تقسیم اوقات تأیید می‌کند که انتخابات ریاست جمهوری افغانستان از 31 حمل به 22 سرطان به تعویق افتاده است.

این تقسیم اوقات در نشست مشترک خبری صبح امروز دوشنبه(5 قوس) اعضای رهبری کمیسیون مستقل انتخابات به همراه علی رضا روحانی، دبیر و سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی اعلام شد.

بر اساس اعلام کمیسیون مستقل انتخابات، جزییات تقسیم اوقات برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به شرح زیر است:

1ـ ثبت‌نام تقویتی رأی‌دهندگان:  20 جدی تا 18 دلو 97/ برای 28 روز

2ـ نشر فهرست ابتدایی تجدیدشده رأی‌دهندگان برای تصحیح: از صبح 15 حوت تا شام 15 حوت/ برای یک روز

3ـ ثبت‌نام نامزدان انتخابات ریاست جمهوری : 5 تا 25 دلو 1397/ برای مدت 20 روز

4ـ نشر فهرست نهایی نامزدان انتخاباتی: 12 ثور 1398

5ـ صدور اعتبارنامه برای ناظران و نمایندگان نامزدان: 11 جدی 1397 تا 10 سرطان 1398/ برای 181 روز

6ـ مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری: از 22 ثور تا 19 سرطان 98/ 60 روز

7ـ اعلام نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری: 10 اسد 1398

IEC sayad

عبدالبدیع صیاد، رییس کمیسیون انتخابات در سخنانی در این نشست گفت که برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمادگی‌هایی نیاز دارد که در این فرصت کم، فکر نمی‌کند همه‌ی این آمادگی‌ها گرفته شود.

وی تأکید کرد: ما تلاش می‌کنیم که تقسیم اوقاتی را اعلام کنیم که عملی باشد.

اما علی‌رضا روحانی، دبیر و سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی نیز در سخنانی تاکید کرد، کمیسیون انتخابات بارها گفته که برخی ناگزیری‌ها سبب شده انتخابات ریاست جمهوری در زمانش برگزار نخواهد شد. کمیسیون این ناگزیری‌ها را با مردم افغانستان شریک کند؛ در غیر آن نباید قانون اساسی را زیر پا کند.

روحانی در ادامه بیان داشت: با زمانی کمی که داریم و چند انتخابات را که یک‌جا برگزار می‌کنیم، از کجا امیدوار باشیم که آن انتخابات‌ها مثل انتخابات پارلمانی نباشد؟

از سوی دیگر، مسوولان کمیسیون مستقل انتخابات گفتند که انتخابات آینده ریاست جمهوری باید با استفاده از سیستم بایومتریک، حتی از روند ثبت‌نام رأی‌دهی آغاز گردد.

آن‌ها تاکید کردند که برخی از شهروندان افغانستان برای انتخابات ریاست جمهوری، دوباره ثبت‌نام خواهند شد.

به گفته رفیع‌الله بیدار، عضو کمیسیون انتخابات افغانستان، برای انتخابات ریاست جمهوری چند قشر از مردم دوباره ثبت‌نام می‌شوند؛ کسانی که به سن رأی‌دهی می‌رسند، مهاجرانی که دوباره به کشور برمی‌گردند و مردم مناطقی که دوباره امن می‌شود.

علی‌رضا روحانی، سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی نیز گفت که برای جلوگیری از جعلی شدن فهرست رای‌دهندگان، کمیسیون باید این سه مورد را نیز در تقویم انتخاباتی خود بگنجاند: اعلام فهرست رای‌دهندگان، زمان مشخص برای رسیدگی به شکایات و نشر فهرست نهایی رأی‌دهندگان در تقویم انتخاباتی.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان