جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
15 بازدید

بازگشایی باشگاه پهلوانی میوند؛ نمادی از باور عمیق به زندگی در درون مردمان غرب کابل

خواندن 6 دقیقه
0
(0)

به دنبال حمله تروریستی گروه داعش بر باشگاه پهلوانی و کشتی میوند در غرب کابل که به شمول کشتی‌گیران کودک، نوجوان و جوان افغانستان ۲۶ کشته و ۹۱ زخمی برجای گذاشت، هومن توکلیان، شهروند ایرانی ـ امریکایی مربی، خیر، کشتی‌کار سابق و عضو کمیسیون ورزش برای همه اتحادیه جهانی کشتی، با راه‌اندازی یک کمپاین جهانی، تلاش کرده تا با تجهیز این باشگاه، انگیزه‌ای دوباره در میان قهرمانان کشتی افغانستان ایجاد کند .

به دنبال راه‌اندازی این کمپاین بزرگ، مردم علاقه‌مند به کشتی در سراسر دنیا و برخی  قهرمانان سرشناس چون “جردن باروز”، قهرمان کشتی آزاد جهان و المپیک امریکا به این کمپاین پیوستند و به زودی کمک‌های آنان و تشک‌های مجهز ورزش کشتی به همراه دیگر تجهیزات، روانه کابل شد.

بخش اول کمک‌های موسسه خیریه هومن توکلیان شامل دو تشک‌ کشتی، آدمک کشتی، لباس‌ها و دوبنده‌های کشتی بوده است که دو روز قبل به دست مسئولین این باشگاه پهلوانی در کابل رسیده و بخش بعدی کمک‌های موسسه خیریه هومن توکلیان به باشگاه کشتی پهلوانی میوند که شامل تجهیزات بدن‌سازی چون تردمیل است، در نوبت دوم و تا ده روز آینده روانه کابل خواهد شد.

https://youtu.be/0iPrT1k4AQg

حملات خونین باشگاه پهلوانی میوند

این باشگاه در 14 سنبله سال 1397 مورد دو حمله پی در پی انتحاری و موتربمب قرار گرفت گروه داعش مسئولیت حمله تروریستی به باشگاه پهلوانی میوند، یکی از دیگر حملات سنگین بر مردم منطقه هزاره‌نشین و شیعه‌مذهب دشت برچی را بر عهده گرفت. حمله اول در این باشگاه ورزشی در غرب کابل، زمانی رخ داد که شاگردان تایم دوم عصرانه وارد باشگاه شده و پهلوانان جوان تایم اول از باشگاه خارج می‌شدند.

اما حمله دوم با فاصله زمانی یک ساعت، موقعی رخ داد که کمک‌کنندگان اولیه و خبرنگاران در محل حضور یافته بودند. در حمله دوم به شمول افراد ملکی، ۲ خبرنگار کشته و ۴ خبرنگار دیگر زخمی شدند.

عبیدالله عزیززاده یکی از شاگردان این باشگاه ورزشی که 8 سال است این رشته را به پیش می‌برد و هنوز هم پس از آن حملات خونین انگیزه ادامه این ورزش را دارد به خبرنامه گفت که “ما هیچ وقت فکر نمی‌کردیم روزی به این باشگاه پهلوانی که جوانان و نوجوانان برای یادگیری می‌آیند این چنین اتفاقی بی افتد زیرا این جا مکانی است تا ما بتوانیم پیروزی برای کشورمان به ارمغان بیاوریم و بیرق کشور را بلند کنیم.”

غلام عباس مشهور به معلم عباس نیز روز حادثه در میان زخمیان بود و در وضعیت بدی به سر می‌برد. او در این حادثه اولین نفری بود که در انفجار اول دست چپ خود را از دست داد.

او اکنون پس از سپری نمودن دوران تداوی خود که یک و نیم ماه به طول انجامیده است پس از بازسازی دوباره به باشگاه برگشته و با انگیزه و روحیه‌یی قوی تر از قبل به تمرینات و آموزش شاگردانش‌ ادامه می‌دهد.

معلم عباس، 37 سال است رشته پهلوانی  را پیش‌ می‌برد و مدت 7 سال است که منحیث مربی باشگاه میوند کار می‌کند.

این باشگاه در 14 سنبله سال 1397 مورد دو حمله پی در پی انتحاری و موتربمب قرار گرفت
این باشگاه در 14 سنبله سال 1397 مورد دو حمله پی در پی انتحاری و موتربمب قرار گرفت

او گفت: “هیچ جا امن نیست و ما نمی‌توانیم با این حادثات از تلاش دست برداریم و زندگی را متوقف کنیم به همین دلیل شاگردان هنوز هم خواهان این هستند تا بیایند و این رشته ورزشی را بیاموزند و به دنبال پیشرفت باشند، هر چند حالا و بعد از این حادثه برای ما خیلی دردناک است که در این مکان به تمرینات ادامه دهیم زیرا ما دوستان و شاگردان عزیز خود را از دست دادیم اما چاره‌یی برای ادامه نداریم و ما این راه را تا تغییر و ایجاد صلح ادامه خواهیم داد.

بازسازی دوباره باشگاه میوند و انگیزه‌یی بیشتر برای تغییر

بعد از حملاتی که در زمان‌ها و اماکن مختلف اتفاق افتاد اکنون خانواده‌ها برای سلامتی فرزندانشان نگران هستند و آنان را به ندرت به ورزشگاه‌ها، مراکز آموزشی و یا اماکن دیگرمی‌فرستند.

یکی از شاگردان این باشگاه به خبرنامه گفت: “با این که فامیلم از آمدن من به این باشگاه راضی نیستند اما من به بهانه رفتن به فوتبال به باشگاه می‌آیم و به تمریناتم ادامه می‌دهم.”

رضا احمدی، مسئول اداری باشگاه پهلوانی میوند از بازسازی این باشگاه  به خبرنامه گفت: “در حملات پی در پی باشگاه ورزشی 16 نفر از ورزشکاران این باشگاه شهید شده و 47 نفر دیگر زخم برداشتند که اکنون پس از 2 ماه این باشگاه دوباره بازسازی شده و مورد استفاده پهلوانان جوان قرار گرفته است.”

شاگردان رشته پهلوانی باشگاه میوند به این باور هستند که هر چند مورد حملات وحشتناک و کشنده قرار می‌گیرند و در مساجد، مراکز آموزشی یا ورزشی مورد هدف تیر و مواد انفجاری هستند اما با آن هم دست از تلاش برنخواهند داشت و همواره باعث افتخار آفرینی برای کشور خود خواهند بود. به گفته پهلوان جوانی “شیشه هر چقدر بشکند تیزتر می‌شود و ما نیز نه تنها با سرزنش‌ها و سرکوب‌ها دست بردار این پیروزی‌ها نیستیم بلکه تلاش‌های خود را دو برابر خواهیم کرد.”

غلام عباس مشهور به معلم عباس نیز روز حادثه در میان زخمیان بود و در وضعیت بدی به سر می‌برد
غلام عباس مشهور به معلم عباس نیز روز حادثه در میان زخمیان بود و در وضعیت بدی به سر می‌برد

مربی این باشگاه از بازسازی آن گفت: “این کلپ بعد از حمله انتحاری ویران شد و دیگر برای تمرینات مساعد نبود خود ما نیز پولی نداشتیم تا آن را ترمیم کنیم اما یک تعداد از خیرین دست به دست هم داده دوباره این باشگاه را بازسازی کرده است و حالا آماده است تا دوباره این علاقه‌مندان پهلوانی در کلپ میوند گردهم بیاند و تمرین کنند.

او ادامه داد: “مردم افغانستان با این که مردم فقیر هستند و در جامعه‌یی عقب مانده زندگی می‌کنند با آن هم مردمانی با همت هستند و راه پیشرفت و ترقی را طی می‌کنند. با آن که وضعیت خیلی بد است و دولت نمی‌تواند کاری بکند یا نمی‌خواهد کاری انجام دهد و هر روزه خون چندین نفر بی‌گناه می‌ریزد ولی چون ما نیز از کاروان بشر هستیم، در پی پیشرفت خواهیم رفت و این مسیر را طی می‌کنیم. ما در این مملکت زندگی می‌کنیم و از زحمت دست نمی‌کشیم و جوانان را به سهم خود تربیت می‌کنیم تا بیرق این وطن همیشه بلند و سرافراز باشد.”

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان