جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

محقق: با آغاز مذاکرات صلح حملات بر مناطق هزاره‌ها افزایش یافته/ تلاش‌های خلیل‌زاد یک‌جانبه است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

محمد محقق، معاون دوم ریاست اجرایی حکومت و رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان گفته است که تلاش‌های زلمی خلیل‌زاد در روند صلح یک‌جانبه است و او تاکنون برای مشوره به سراغ رهبران “هزاره ها” نیامده است.

آقای محقق در گفت‌وگو با صدای امریکا گفته است که خلیل‌زاد در صحبت تلفونی با او گفته که ملاقات‌هایش فشرده است، اما معاون ریاست اجراییه تاکید دارد که « وقتی که به پاکستان می‌رود وقتش فشرده نیست. در اینجا با تمام بزرگان می‌بیند وقتش فشرده نیست در منطقه خاک افغان می‌رود، فشرده نیست، اما در کابل تا دشت برچی آمدن، ملاقات‌اش فشرده می‌شود».

mohqeq

محمد محقق ادعا کرده است که زلمی خلیل‌زاد، نماینده خاص وزارت خارجه امریکا در باره صلح افغانستان، در روزهای گذشته، با ملا یعقوب پسر ملا عمر رهبر پیشین طالبان در ولسوالی “خاک افغان” ولایت زابل دیدار و گفتگو کرده است.

این ادعای آقای محقق، تاکنون به گونه رسمی از سوی مقام‌های امریکایی تایید نشده است. ولی طالبان با انتشار یک اعلامیه این ادعا را رد کرده‌اند.

به گفته آقای محقق، با آغاز تلاش های امریکا برای کشاندن طالبان به میز گفتگوهای صلح، حمله های طالبان بر مناطق “هزاره جات” افزایش یافته و شدت گرفتن جنگ بر مناطق امن افغانستان برای مردم سوال برانگیز است.

آقای محقق تاکید کرده است: « با آغاز گفت‌وگوهای صلح و نشست پنهانی در داخل و بیرون از کشور، جنگ بالای “هزاره جات” تشدید یافته و حملات طالبان به این مناطق بی‌سابقه است که سوال های زیادی را در نزد مردم به وجود آورده است».

او تصریح کرده است که از روند صلح و تلاش‌ها برای آمدن صلح در افغانستان پشتیبانی می‌کند اما نباید این گفت‌وگوها یک جانبه باشد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان