جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

دفتر اتمر: صدا بلند کردن برای مردم هزاره، بی‌شرمی نه، احساس هم‌دردی است/ مرتضوی معذرت بخواهد!

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

دفتر مطبوعاتی محمد حنیف اتمر، مشاور پیشین امنیت ملی افغانستان به اظهارات شاه حسین مرتضوی، معاون سخنگوی ریاست جمهوری این کشور که حمایت‌های آقایان اتمر، رحمت‌الله نبیل و امرالله صالح از تظاهرات‌های امروز کابل و مردم مناطق مرکزی را بی‌شرمی خوانده، پاسخ داده است.

شاه‌حسین مرتضوی به دنبال حمایت‌های این چهره‌های سیاسی افغانستان از مردم مناطق مرکزی و اعتراض‌های امروز کابل، در توییتر خود نوشته است: “جناب اتمر، نبيل، صالح و زاخيلوال! در زمان مأموريت‌تان چند هزاره را اجازه كار و فعاليت داديد! چند بار به دايكندي و جاغوري رفتيد! آيا سياست‌مدار افغان چيزي بنام شرم را هم مي‌شناسند؟؟”.

اما در واکنش به این اظهارات، در یک اعلامیه دفتر آقای اتمر آمده است: “آقای مرتضوی، تاريخ از ٤ سال قبل كه شما به حكومت پيوستيد، آغاز نشده. بيشتر از ٣٠ سال مي شود كه حنيف اتمر به اين ملت و خاك خدمت كرده است. پانزده سال پيش در وزارت انكشاف دهات اولين بار پروژه هاي عمراني را به هزاره جات برد. در وزارت معارف اولين بار تدريس فقه جعفري را در مكاتب رسميت بخشيد. در وزارت داخله عليه تبيض قومي در صفوف پوليس مبارزه كرد(از همكار نزديكش حيدر بصير بپرسيد). در دوره حكومت وحدت ملي، دفتر شوراي امنيت يگانه ارگاني بود كه مقرري‌ها در آن با روحيه ملي صورت مي گرفت – اگر فراموش كرده‌ايد از بزرگاني چون جنرال خداداد، ابراهيم قاسمي، عنايت قاسمي، خواجه عمري، يعقوب علي رحيمي و امثالهم بپرسيد”.

shahhussain-wa-atmar

در ادامه این اعلامیه خاطرنشان شده است: “اگر امروز اتمر، يا زاخيلول، يا صالح يا نبيل براي مردم هزاره صدا بلند مي‌كنند، بي شرمي نه، بلكه احساس همدردي ايست كه هر فرد اين ملت در مقابل هموطنان مظلوم ما، چه در جاغوري و مالستان و يا فراه و ننگرهار و ارزگان، احساس مي‌كنند”.

دفتر مطبوعاتی مشاور پیشین امنیت ملی افغانستان از شاه حسین مرتضوی خواسته از هر چهار اين شخصيت‌ها معذرت‌خواهي كند و در آينده در حمله لفظي علیه ديگران، كمی تأمل به خرج دهد.

این در حالی است که پیش از این نیز انتقادهایی نسبت به نوع موضع‌گیری‌های شاه‌حسین مرتضوی، معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان در صفحات اجتماعی علیه سیاست‌مداران و در حمایت از حکومت، صورت گرفته است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان