جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

اعزام یک هیأت بلندپایه به رهبری وزرای دفاع و داخله افغانستان به قندهار/ والی قندهار کشته نشده است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

یک هیأت بلندپایه امنیتی به رهبری وزرای دفاع و داخله افغانستان برای بررسی حمله بعد از ظهر امروز پنج‌شنبه(26 میزان) به مقام‌های ارشد ولایت قندهار و فرماندهان نظامی داخلی و خارجی، پس از یک نشست امنیتی در مقر ولایت قندهار، به این شهر سفر کرده است.

جنرال شریف یفتلی، رییس ستاد مشترک ارتش افغانستان و هم‌چنین لوی پاسوال اخترمحمد ابراهیمی، معین ارشد امنیتی که لحظاتی پیش در یک نشست خبری حاضر شدند، با بیان این خبر اعلام کردند که در نتیجه حمله امروز، جنرال عبدالرازق و جنرال مومن، فرمانده پولیس و رییس امنیت ملی قندهار جان باخته و جنرال زلمی ویسا، والی و هم‌چنین فرمانده زون 404 میوند زخمی شده‌اند.

این در حالی است که پیش از این اعلام شده بود که والی قندهار در میان جان‌باختگان حضور دارد.

با این حال، مقام‌های ارشد امنیتی وزارت‌های دفاع و داخله افغانستان تأکید کردند که تمام نیروهای امنیتی در ولایت‌های جنوبی و همسایه قندهار به حال آماده‌‌باش درآمده‌اند.

به گفته آن‌ها، وضعیت امنیتی در قندهار در کنترول نیروهای امنیتی قرار دارد و نیروهای بیشتر به خصوص نیروهای کوماندو به شهر قندهار اعزام شده‌اند.

General razeq

بر اساس گزارش‌ها، نیروهای کندک هفتم خنجر از قول اردوی 215 میوند، برای مهار و کنترول وضعیت بحرانی قندهار و کشته شدن جنرال عبدالرازق، فرمانده پولیس قندهار و جنرال مومن، رییس امنیت ملی این ولایت، به سوی شهر قندهار اعزام شده‌اند.

این مسئولین ارشد امنیتی افغانستان، جنگ این کشور را یک جنگ استخباراتی خوانده، تأکید کردند که استخبارات پاکستان همواره چنین فجایعی را به وجود می‌آورد.

به گفته این مقام‌ها، یکی از محافظان والی قندهار به مقام‌های ارشد داخلی و خارجی، پس از نشست امنیتی این ولایت تیراندازی کرده است.

این در حالی است که گروه طالبان با پذیرفتن مسئولیت این حمله، عامل تیراندازی را نیروی نفوذی خود خوانده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان