توشیح قانون های مبارزه با فساد اداری و حمایت از اطلاع دهندگان جرایم فساد اداری در افغانستان

توسطروایت زنده

مهر ۲۴, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۱۲, ۱۴۰۲

سکرتریت ویژه مبارزه با فساد اداری افغانستان، در هماهنگی با ریاست عمومی اداره امور ریاست جمهوری و وزارت عدلیه، امروز سه‌شنبه (24میزان) در یک کنفرانس خبری مشترک در مرکز اطلاعات و رسانه های حکومت در کابل، از توشیح قانون مبارزه با فساد اداری و قانون حمایت از اطلاع دهندگان جرایم فساد اداری خبر داد.

محمد اشرف رسولی، مشاور ارشد وزارت عدلیه گفت، قانون مبارزه با فساد اداری در پنج فصل و ۴۰ ماده و قانون حمایت از اطلاع دهندگان جرایم فساد اداری در پنج فصل و ۳۳ ماده، طبق دو فرمان تقنینی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان، نافذ گردیده است.

Bribery- in af

همچنان داکتر یما ترابی، رئیس سکرتریت ویژه مبارزه با فساد اداری گفت: قانون مبارزه با فساد اداری بر مبنای تعهدات افغانستان مبنی بر میثاق مبارزه با فساد اداری ملل متحد و تعهدات مندرج استراتژی ملی مبارزه علیه فساد اداری، در راستای قانون مند ساختن نهادهای مبارزه با فساد اداری در کشور انکشاف داده شده است.

به گفته وی، این قانون طوری تدوین شده که از فعالیت ادارات موازی مبارزه با فساد اداری جلوگیری کرده، فعالیت آن ها را قانون مند و ساختارمند ساخته و تمام آن ها را زیر یک چتر آورده است.

در همین حال، در این قانون، مکانیزم هایی پیش بینی شده که بر مبنای آن، از هر نوع صدمه رساندن به شخص اطلاع دهنده فساد اداری محافظت خواهد شد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *