جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

افرایش قربانیان غیرنظامی مواد انفجاری جاسازی شده در افغانستان

خواندن 1 دقیقه
0
(0)

نمایندگی سازمان ملل در افغانستان(یوناما) از افزایش تلفات قربانیان مواد انفجاری در افغانستان خبر داده است.

 یوناما در گزارش تازه‌ای اعلام کرده، آمار کشته‌ها و زخمی‌های غیرنظامیان بر اثر انفجار مواد انفجاری جاسازی شده از ابتدای سال جاری میلادی، افزایش یافته است.

یوناما در ادامه گفته است، حدود نیمی از تلفات در افغانستان را غیرنظامیان تشکیل می‌دهد.

انتحاری در مرکز آموزشی موعود
انتحاری در مرکز آموزشی موعود

این گزارش نشان می‌دهد که هراس‌افگنان عمدا غیرنظامیان را با استفاده از مواد جاسازی‌شده انفجاری در حملات انتحاری هدف قرار می‌دهند.

در گزارش یوناما از حمله بر باشگاه ورزشی میوند، مرکز آموزشی موعود، مرکز توزیع‌شناس‌نامه‌ها در غرب کابل، دانش‌آموزان قابلگی، کارمندان ملکی دولتی، تماشاچیان یک مسابقه کریکت در ننگرهار، کارمندان بخش صحی و خبرنگاران نام برده شده است که از مواد انفجاری به صورت عمدی استفاده شده تا به غیرنظامیان تلفات وارد شود.

این در حالی است که تادامیچی یاماموتو، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد برای افغانستان، گفته است که هدف قراردادن غیرنظامیان به صورت عمدی در افغانستان، جرایم جنگی به شمار می‌رود و قابل تحمل این سازمان نمی‌باشد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان