جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

وزارت خارجه افغانستان: تنش ها از اوکراین به افغانستان انتقال می‌یابد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

حکمت خلیل کرزی، معین وزارت امور خارجه افغانستان، در حالی که روز سه شنبه در یک برنامه در مورد سیاست خارجی این کشور در موسسه مطالعات حقوقی و سیاسی افغانستان سخن می گفت، از پیامدهای درگیری میان آمریکا و روسیه ابراز نگرانی کرد.

به گفته وی، تنش‌های موجود میان روسیه و ایالات متحده در مساله اوکراین به افغانستان نیز انتقال می یابد و این ممکن است پیامدهای منفی برای این کشور داشته باشد.

آقای کرزی افزود: “هدف ما باید اجماع بر این باشد که ثبات افغانستان در حال حاضر برای روسیه نیز مهم است”.

ocroian

وی در مورد نقش چین نیز اظهار داشت: “ما نباید انتظار داشته باشیم تا چین به پاکستان به صورت خودکار فشار بیاورد، زیرا چنین انتظاری نادرست است. ما باید منفعت چین را تشخیص دهیم. چین 48 میلیارد دالر در دهلیز اقصادی چین و پاکستان سرمایه گذاری کرده است. چقدر در افغانستان سرمایه گذاری کرده است؟ تفاوت بین منفعت چین در افغانستان و پاکستان چیست؟ ما باید این را تشخیص دهیم.”

با این حال، وینی کومار، سفیر هند در کابل در سخنرانی خود در همین برنامه گفت که جامعه بین المللی باید بر کشورهایی که تروریستان را پناه می دهد، فشار آورد. دهلی نو همیشه در مقابله با هر گونه منبع حامی تروریسم موضع گیری نموده است و این مساله منجر به ایجاد حساسیت با پاکستان گردیده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان