جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
16 بازدید

انتخابات پارلمانی 97 افغانستان؛ با 9 نامزد ثروت‌مند این کارزار آشنا شوید!

خواندن 4 دقیقه
0
(0)

در میان بیش از دو هزار نامزد انتخاباتی این دور از انتخابات مجلس نمایندگان افغانستان در سراسر این کشور به جز ولایت غزنی، برخی چهره‌های میلیونر هم حضور دارند که قصد دارند از دنیای قدرت مالی به دنیای سیاست گام بگذارند.

“خبرنامه” تلاش کرده “9 نامزد ثروت‌مند انتخابات پارلمانی” سال 97 افغانستان را معرفی کند.

https://youtu.be/aButbuNGixE?list=PLng4luAoJNiXIyUHsJE1XuatOBDcUBxfS

اجمل رحمانی

اجمل رحمانی، یکی از ثروت‌مندترین تاجران جوان افغانستان است. او اصالتا از ولایت پروان است و پدرش نیز در حال حاضر نماینده مجلس است.

بیش‌تر ثروت آقای رحمانی را از تجارت موارد نفتی و خدمات‌رسانی حمل و نقل و باربری به دست آمده است. او یکی از مشهورترین قراردادی‌های نیروهای خارجی در افغانستان پنداشته می‌شود. اجمل رحمانی برای انتخابات سال 97 مجلس از ولایت کابل کاندیدا شده است.

اجمل رحمانی، یکی از ثروت‌مندترین تاجران جوان افغانستان است
اجمل رحمانی، یکی از ثروت‌مندترین تاجران جوان افغانستان است

محمد فهیم هاشمی

محمد فهیم هاشمی، یکی دیگر از ثروت‌مندترین تاجران افغانستان است. او بیشتر ثروت خود را از طریق تجارت‌های نفت و گاز، حمل و نقل و تولید کالاهای نظامی به دست آورده است.

او صاحب شبکه تلویزیونی 1 و شرکت هوایی افق شرق است.  آقای هاشمی اکنون برای انتخابات مجلس نمایندگان افغانستان از حوزه کابل کاندیدا شده است.

محمد فهیم هاشمی
محمد فهیم هاشمی

احمد جاوید جیهون

احمد جاوید جیهون، دیگر نامزد ثروت‌مند انتخاباتی، بیشتر ثروت خود را از تجارت نفت و گاز، موترهای زرهی، حمل و نقل، معادن و بانک‌داری به دست آورده است.

او در حال حاضر از سهام‌داران افغان یونایتد بانک به حساب می‌رود که گفته می‌شود ریاست این بانک را نیز در اختیار دارد. آقای جیهون نیز برای انتخابات پارلمانی سال 97 افغانستان، از حوزه کابل کاندیدا شده است.

احمد جاوید جیهون
احمد جاوید جیهون

نورالله داودزی

نورالله داودزی هم نامزد انتخابات پارلمانی افغانستان از حوزه کابل است. او بیشتر ثروت خود را از طریق قراردادی‌های نیروهای خارجی در افغانستان و تجارت مواد نفتی و گاز و حمل و نقل به دست آورده است. او اکنون در حوزه املاک نیز سرمایه‌گذاری کرده است.

او از شهرستان قره‌باغ ولایت کابل بوده و از این حوزه برای انتخابات سال 97 مجلس افغانستان کاندیدا شده است.

نورالله داودزی
نورالله داودزی

عباس ابراهیم‌زاده

عباس ابراهیم‌زاده، نماینده کنونی مجلس نمایندگان افغانستان که بیش‌تر ثروت‌اش را از تجارت مواد نفتی در شمال افغانستان، ساختمان‌سازی و خدمات پولی به دست آورده، بار دیگر از ولایت بلخ، نامزد انتخابات پارلمانی شده است.

عباس ابراهیم‌زاده
عباس ابراهیم‌زاده

شکیب احمدیار

شکیب احمدیار، یکی از جوان‌ترین تاجران افغانستان است. او ثروت خود را از طریق تجارت مواد نفتی در شمال افغانستان به دست آورده است.

آقای احمدیار متولد ولایت پنجشیر و برادرش توکل احمدیار، رییس اتحادیه نفت و گاز افغانستان می‌باشد. او به عنوان یک جوان ثروت‌مند، از حوزه پنجشیر برای انتخابات سال 97 مجلس کاندیدا شده است.

شکیب احمدیار
شکیب احمدیار

حفیظ‌الله جلیلی

حفیظ‌الله جلیلی، که در شهرستان قره‌باغ ولایت غزنی متولد شده، یکی دیگر از تاجران ثروت‌مند افغانستان است. او بیش‌تر ثروت خود را از کشورهای عربی در بخش هوتل و رستورانت‌داری به دست آورده است.

آقای جلیلی در داخل افغانستان هم فعالیت‌های ساخت و ساز املاک دارد. او برای انتخابات سال 97 مجلس افغانستان، خود را از حوزه کابل کاندیدا نموده است.

حفیظ‌الله جلیلی
حفیظ‌الله جلیلی

نثاراحمد فیضی غوریانی

نثاراحمد فیضی غوریانی، متولد 1349 در شهرستان غوریانی ولایت هرات است. او نماینده کنونی هرات در مجلس نمایندگان افغانستان و یکی از ثروت‌مندترین تاجران افغانستان پنداشته می‌شود.

آقای غوریانی بیشتر ثروت خود را از طریق تجارت در حوزه وسائل و خدمات برقی به دست آورده است. او برای انتخابات سال 97 مجلس نمایندگان، بار دیگر خود را از حوزه ولایت هرات کاندیدا نموده است.

نثاراحمد فیضی غوریانی
نثاراحمد فیضی غوریانی

فریدون نورزاد

دکتر فریدون نورزاد، یکی از ثروت‌مندترین تاجران ملی افغانستان است. او بیشتر ثروت خود را از خدمات پولی و بانک‌داری به دست آورده است.

آقای نورزاد فارغ‌التحصیل رشته طب از دانشگاه کابل است و به عنوان معاون مدیرعامل کابل بانک و عزیزی بانک نیز کار کرده است.

وی در حال حاضر صاحب میوند بانک و تلویزیون میوند است. او به عنوان یکی از ثروت‌مندترین تاجران افغانستان، از حوزه کابل برای انتخابات سال 97 مجلس افغانستان کاندیدا شده است.

فریدون نورزاد
فریدون نورزاد

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان