جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
4 بازدید

5 نکته‌ای که نامزدان انتخاباتی باید در پیکارهای‌شان در نظر بگیرند

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

بر اساس تقویم انتخاباتی، قرار است فردا جمعه (6میزان) مبارزات انتخاباتی برای انتخابات پارلمانی افغانستان به‌صورت رسمی آغاز شود. کمیسیون انتخابات از نامزدان می‌خواهد که اصول و قوانین مربوط به پیکارهای انتخاباتی را مراعات کنند.

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان، نامزدان انتخاباتی را در زمان پیکارهای انتخاباتی مکلف به رعایت نکات زیر کرده است:

نیروهای امنیتی را مهمان نکنید

مقام‌های کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان هم‌زمان با آغاز پیکارهای انتخاباتی از نامزدان انتخابات پارلمانی خواسته که نباید نیروهای امنیتی را در برنامه‌های‌شان به‌عنوان مهمان دعوت کنند.

این مقام‌ها تأکید کرده‌اند که «هیچ کاندیدای پارلمانی حق ندارد که منصوبان قوای مسلح را در برنامه‌های‌شان دعوت کنند.»

حفیظ هاشمی، سخنگوی این کمیسیون دیروز چهارشنبه در یک نشست خبری از تمام نهادهای امنیتی خواست که از هیچ نامزدی پشتیبانی نکنند و امکانات‌شان را نیز در اختیار نامزدان قرار ندهند.

حفیظ الله هاشمی، سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان
حفیظ الله هاشمی، سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان

آقای هاشمی تأکید کرد که دولت نیز نباید امکاناتش را در اختیار نامزدان قرار دهد.

اهانت به یکدیگر ممنوع!

کمیسیون انتخابات از نامزدان می‌خواهد که در هنگام مبارزات انتخاباتی به یک‌دیگر «ضرر» نرسانند.

این کمیسیون تاکید دارد که نامزدان در جریان کمپاین‌های انتخاباتی نباید به یک‌دیگر توهین کنند و یا به موضوعات حساس برانگیز بپردازند.

مقام‌های کمیسیون انتخابات تأکید کرده‌اند: «کاندیدان نمی‌توانند به موضوعاتی بپردازند که موجب تحریک خشونت، برانگیختن احساسات قومی، گروهی، لسانی و سمتی گردد.»

چهره شهر را زشت نکنید

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان از نامزدان انتخابات پارلمانی خواسته که پوسترهای تبلیغاتی‌شان را طوری نصب کنند که نمای شهر را «برهم» نزند.

از سویی هم شهرداری کابل اعلام کرده که نامزدان انتخاباتی باید «عکس‌های»‌شان را در جاهای «مناسب» نصب کنند.

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان از نامزدان انتخابات پارلمانی خواسته که پوسترهای تبلیغاتی‌شان را طوری نصب کنند که نمای شهر را «برهم» نزند
کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان از نامزدان انتخابات پارلمانی خواسته که پوسترهای تبلیغاتی‌شان را طوری نصب کنند که نمای شهر را «برهم» نزند

استفاده از بیلبورد شرکت‌های تبلیغاتی، نصب خوازه‌ها در جاهای مناسب که برای مردم و ترافیک مزاحمت ایجاد نکند و عدم استفاده از پوسترهای برچسب‌دار و استیکردار در سطح شهر، از جمله مواردی اند که به گفته شهرداری کابل، باید توسط این نامزدان در نظر گرفته شود.

رعایت مصارف مالی

حفیظ‌الله هاشمی، سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات می‌گوید که نامزدان انتخاباتی باید لایحه مبارزات انتخاباتی را مراعات کرده و نیز طرزالعمل را در مصارف مالی‌شان عملی کنند.

به گفته‌ی مقام‌های کمیسیون مستقل انتخابات، مطابق قانون، مصارف در کارزار انتخاباتی از 800هزار افغانی تا دو میلیون و 600 هزار افغانی در نظر گرفته شده و هیچ نامزد انتخاباتی حق ندارد بالاتر از این سطح در کارزارهای انتخاباتی‌اش مصرف کند.

سفرهای‌تان را با نیروهای امنیتی هماهنگ کنید

انتخابات پارلمانی افغانستان در حالی  برگزار می‌شود که ناامنی‌ها گسترش یافته، شاهراه‌ها امن نیست و طالبان روستاهای بیشتری را کنترول می‌کنند. حمله بر نامزدان یکی از نگرانی‌های جدی کمیسیون انتخابات است. در ماه‌های اخیر برخی از نامزدان هدف قرار گرفته و کشته شده‌اند، به همین دلیل کمیسیون انتخابات از نامزدان خواست که در هنگام سفر محتاط باشند.

انتخابات پارلمانی افغانستان در حالی برگزار می‌شود که ناامنی‌ها گسترش یافته، شاهراه‌ها امن نیست و طالبان روستاهای بیشتری را کنترول می‌کنند
انتخابات پارلمانی افغانستان در حالی برگزار می‌شود که ناامنی‌ها گسترش یافته، شاهراه‌ها امن نیست و طالبان روستاهای بیشتری را کنترول می‌کنند

حفیظ هاشمی، سخنگوی این کمیسیون می‌گوید: «همه کاندیدانی که کمپاین می‌کنند، مکلف هستند در هر گردهمایی و یا سفر به ولسوالی‌ها، ادارات محلی و دفتر ولایتی کمیسیون را به خاطر امنیت‌شان اطلاع دهند.»

قرار است پیکارهای انتخاباتی نامزدان انتخابات پارلمانی به مدت 20 روز از تاریخ 6 میزان تا 26 این ماه، در تمام ولایات به ‌شمول مرکز برگزار شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان