ایجاد سیستم مدیریت شبکه‌ای رویدادهای طبیعی و تروریستی در افغانستان

توسطروایت زنده

مهر ۳, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۱۱, ۱۴۰۲

حکومت افغانستان برای نخستین بار سیستم مدیریت شبکه‌ای رویدادهای طبیعی و تروریستی را به وجود آورده که بر اساس آن، از یک‌سو تلفات انسانی این رویدادها کاهش می‌یابد و از سوی دیگر، به قربانیان رسیدگی فوری صورت می‌گیرد.

این سیستم که با هزینه 250 هزار دالری امریکا و از طریق سازمان صحی جهان ایجاد شده، امروز سه‌شنبه(3 میزان)، توسط فیروزالدین فیروز، وزیر صحت عامه افغانستان افتتاح شد.

این سیستم که توسط انترنت با سیستم‌های دیگر در ۳۳ ولایت وصل خواهد بود، توانایی بازتاب پی‌آمدهای رویدادهای طبیعی و تروریستی را در زمان اندک دارد.

moph

وزیر صحت عامه در این مورد گفت: «این سیستم برای اولین بار در افغانستان ایجاد می‌شود و به سه اصلِ آماد‌گی به حوادث، واکنش به حوادث و گزارش‌دهی از حوادث استوار است».

وزیر صحت عامه گفت که این سیستم به گونه‌ی فوری پس از رویدادها، واکنش نشان می‌دهد و گزارش رویدادها را ارایه می‌کند. او تأکید کرد که با دانستن معلومات در مورد چگونگی رویدادها، می‌توان به گونه جدی اقدامات لازم را عملی و از تلفات جلوگیری کرد.

سیلاب، لغزش کوه، برف‌کوچ، زمین‌لرزه، خشک‌سالی، رویدادهای ترافیکی، انفجارها، حملات انتحاری، جنگ‌های گروهی، از رویدادهایی است که سیستم مدیریت حادثه‌ها می‌تواند در پی آن واکنش نشان بدهد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *