جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

عقب‌نشینی تاجیکستان از ساخت خط‌آهن تاجیکستان، افغانستان، ترکمنستان

خواندن 1 دقیقه
0
(0)

به دنبال یک بیانیه سفیر تاجیکستان در ترکمنستان، مقام‌های ترکمنستانی می‌گویند که ظاهرا این کشور از طرح احداث خط آهن مشترک تاجیکستان، افغانستان، ترکمنستان، عقب‌نشینی کرده‌ است.

امام صدیق آشوربای زادو، سفیر تاجیکستان در ازبکستان روز شنبه(31 سنبله) گفته که کشورش تصمیم گرفته تا ساخت راه‌آهنی که قرار بود از خاک افغانستان عبور کرده و به ترکمنستان وصل شود را به طور نامحدود به تعویق اندازد.

trean

سفیر تاجیکستان گفته که این طرح به دلیل بهبود روابط میان تاجیکستان و ازبکستان امکان‌پذیر نمی‌باشد.

به گزارش دویچه‌وله، قبل از این روابط میان تاجیکستان و ازبکستان تیره بود، اما حالا برای وصل شدن به ترکمنستان احتمالا دیگر نیازی به دور زدن خاک ازبکستان و عبور از افغانستان نیست.

این در حالی است که بخشی از این خط آهن توسط ترکمنستان ساخته شده و تا درون خاک افغانستان امتداد یافته و در سال ۲۰۱۶ افتتاح شده است.  ترکمنستان امیدوار بود که این خط‌آهن ۸۸ کیلومتری از شرق تاجیکستان به قرقیزستان و سپس به چین گسترش یابد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان