جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

تحریم‌های جدید امریکا؛ وزارت خارجه چین سفیر امریکا را احضار کرد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

وزارت خارجه چین با احضار سفیر امریکا در این کشور، هشدار داده که همکاری‌های نظامی این کشور با روسیه، یک امر عادی میان دو کشور است و امریکا حق ندارد در آن دخالت کند.

سه رو زپیش، امریکا تحریم‌هایی را علیه اداره آمادگی نیروها و تامینات شورای نظامی مرکزی چین و همچنان رئیس این اداره وضع کرد. مقامات امریکایی این تحریم‌ها را به‌خاطر خریداری جنگنده‌های سوخو ـ ۳۵ روسی و سیستم دفاع هوایی اس ـ ۴۰۰ روسی، توسط چین وضع کرده‌اند.

به دنبال این تحریم‌ها، جن سزگوان، معاون وزیر امور خارجه چین با احضار تیری برنستد، سفیر ایالات متحده امریکا در این کشور، به وی گفته است: “همکاری نظامی روسیه ـ چین یک امر عادی میان دو کشور مستقل می‌باشد و ایالات متحده امریکا حق دخالت در آن را ندارد”.

china

وی همچنان افزوده، به سفیر امریکا در ارتباط به تحریم‌های واشنگتن به‌خاطر خریداری سلاح روسی توسط پکن، هشدار جدی داده شده است.

معاون وزیر خارجه چین وعده سپرده که تمام اقدامات لازم جهت دفاع قاطعانه از علایق ملی خد را اتخاذ خواهد کرد و هشدار داد که “ایالات متحده امریکا باید هر چه زودتر اشتباهات‌شان را اصلاح نموده و تحریم‌های شان را لغو کنند، در غیر آن مسوولیت به دوش خودشان خواهد بود”.

چین در واکنش به این تحریم‌های جدید امریکا، گفتگوهای نظامی دو کشور و سفر فرمانده نیروی دریایی خود به امریکا را لغو کرده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان