مشاور ریاست جمهوری افغانستان: بستن دفاتر ولایتی کمیسیون انتخابات غیرقانونی و علیه منافع ملی است

توسطروایت زنده

شهریور ۲۴, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۱۱, ۱۴۰۲

مشاور ارشد ریاست جمهوری افغانستان با انتشار پیامی، بستن دفاتر ولایتی کمیسیون انتخابات در ولایات بلخ، قندهار و هرات را محکوم کرده و آن‌را غیرمسئولانه خوانده است. این در حالی است که گزارش‌هایی در مورد بسته شدن دفاتر ولایتی کمیسیون انتخابات در ننگرهار و هلمند نیز منتشر شده است.

داکتر فضل محمود فضلی در صحفه توییترش نگاشته است: “ما به شدت بستن دفاتر ولایتی کمیسیون انتخابات در قندهار و مزار شریف را محکوم می‌کنیم. در حالی که آزادی بیان مورد احترام، حمایت و تشویق قرار می گیرد، و اما ما اقدامات غیرمسئولانه، برای جلوگیری از انجام پروژه‌های مهم ملی را محکوم می‌کنیم”.

faz fazli

در یک توییت دیگر این مشاور ارشد رئیس جمهوری افغانستان آمده است، حکومت از بحث‌هایی که می‌تواند در بهبود نظارت و شفافیت در انتخابات کمک کند، استقبال می‌کند.

وی در ادامه افزوده است، دولت آماده ارائه محیطی مناسب است، اما هرگونه حرکتی که برای تأخیر، تعویق یا تحریم انتخابات طراحی شده، غیرقانونی و علیه منافع ملی ما است.

این مشاور در یک تویت دیگرش نگاشته است، یک تیم سطح بالا برای بررسی تذکره‌های جعلی که از طرف احزاب سیاسی ارایه شده بود، تعین شده، اما هنوز هیچ همکاری از طرف ائتلاف بزرگ ملی افغانستان صورت نگرفته است.

https://twitter.com/FFazly/status/1040910736149696512

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *