تکمیلی/ جان باختن 2 خبرنگار طلوع‌نیوز در حمله انتحاری امشب غرب کابل

توسطروایت زنده

شهریور ۱۴, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۱۱, ۱۴۰۲

مرکز حمایت از رسانه‌های آزاد افغانستان(نی) می‌گوید که در حمله انتحاری دوم امشب در غرب کابل، 2 خبرنگار جان باخته و 4 خبرنگار دیگر زخمی شده‌اند.

نی با انتشار بیانیه‌ای گفته است که صمیم فرامز خبرنگار و رامز احمدی تصویربردار تلویزیون طلوع نیوز شهید شده اند.

بر اساس این بیانیه، خالد نیک‌زاد، حسین راستی‌منش و سیر، خبرنگاران تلویزیون خورشید و امان فرهنگ خبرنگار تلویزیون 1 نیز زخم برداشته‌اند.

در میان زخمیان وضعیت خالد نیک‌زاد وخیم گزارش شده است.

لطف‌الله نجفی‌زاده، مدیرمسئول طلوع نیوز نیز در توییترش نوشته است: “دو تا از بهترین ژورنالیست‌های‌مان را در حمله امروز کابل از دست دادیم”.

kabul blst

بر اساس آخرین گزارش‌ها از دو حمله انتحاری امشب در منطقه قلعه ناظر در غرب کابل، تلویزیون یک اعلام کرده که بیش از 20 تن جان باخته و بیش از 70 تن دیگر زخمی شده‌اند.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت حملات خونین امشب در کابل را به عهده نگرفته است.

حمله انتحاری اول، ساعت 6 شام امروز، ورزش‌کاران را در باشگاه پهلوانی میوند در مجموعه ورزشی خاتم‌الانبیاء هدف قرار داد و انفجار دوم که ناشی از یک موتر بمب‌گذاری شده بود، خبرنگاران و مردمی را که در نزدیکی محل رویداد تجمع کرده بودند، هدف قرار داد.

این حمله کمتر از یک ماه از حمله انتحاری بر مرکز آموزشی موعد در دشت برچی کابل صورت می‌گیرد. در حمله انتحاری بر مرکز آموزشی موعود در 24 اسد سال جاری، 48 تن جان باخته و 67 تن دیگر زخمی شده بودند. گروه داعش مسئولیت این حمله را به عهده گرفته بود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *