جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

آغاز جنگ تجاری چین و آمریکا

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

چین اعلام کرده است از آمریکا برای وضع تعرفه‌های گمرکی ۱۶ میلیارد دلاری بر کالاهای تولیدی، به سازمان تجارت جهانی شکایت می کند.

وزارت بازرگانی چین، امروز پنجشنبه (1سنبله) با انتشار بیانیه ای از عزم این کشور برای مقابله با آخرین دور وضع تعرفه های گمرکی از سوی واشنگتن سخن گفت و تاکید کرد که چین «قویا» با وضع تعرفه‌های گمرکی جدید آمریکا مخالف است.

 به گزارش رسانه های دولتی چین، این کشور در اقدامی مشابه تعرفه های گمرکی جدیدی بر ۱۶ میلیارد دلار از کالاهای آمریکایی وضع خواهد کرد.

تعرفه های گمرکی جدید واشنگتن بر روی دسته ای از کالاهای چینی که ارزش آنها ۱۶ میلیارد دلار است اعمال خواهد شد. به این ترتیب ارزش کالاهای چینی که تاکنون بر آنها تعرفه گمرکی ۲۵ درصدی وضع شده است به ۵۰ میلیارد دلار می رسد.

chinaاین در حالی است که احتمال داده می شود که آمریکا در ماه سپتامبر تعرفه های گمرکی جدیدی بر روی دسته ای از کالاهای چینی به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار نیز وضع کند.

اعمال تعرفه های گمرکی جدید آمریکا بر کالاهای چینی امروز پنجشنبه تنها چند ساعت پیش از آغاز دومین روز مذاکرات بین مقامات تجاری دو کشور آغاز شد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا تهدید کرده است در صورتی که چین مازاد تجاری مبادلات خود با آمریکا را کاهش ندهد بر روی تمام کالاهای وارداتی چین تعرفه بیشتری وضع خواهد کرد.

مازاد تجاری چین در مبادلات خود با آمریکا ۳۳۵ میلیارد دلار است.

واردات محدود کالاهای آمریکایی به چین در مقایسه با صادرات کالاهای چینی به ایالات متحده می تواند در آینده پکن را محبور کند که در «جنگ تجاری» با آمریکا از حربه هایی به جز وضع تعرفه های مشابه استفاده کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان