تکمیلی/ نابودی مهاجمان و پایان درگیری نیروهای امنیتی در مسجد عیدگاه کابل

توسطروایت زنده

مرداد ۳۰, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۱۰, ۱۴۰۲

سخنگوی وزارت داخله از پایان درگیری‌ها با مهاجمین در مسجد عیدگاه شهر کابل خبر می‌دهد.

نجیب دانش که با خبرنگاران سخن می‌گفت، خاطرنشان کرد که تروریستان از دو واسطه نوع کرولا و باربری کوچک برای حملات راکتی و درگیری در مسجد عیدگاه استفاده کرده‌اند، ولی او افزود که گفته نمی‌شود با چه چیزی تا این منطقه رسیده‌اند.

وی گفت که برای دریافت جزییات بیشتر، باید ساحه دقیق بررسی شود و تحقیقات انجام گردد و بعد از انجام تحقیق، می‌تواند جزییات دقیق‌تری ارائه کند.

آقای دانش در پاسخ به این سوال که چگونه مهمات داخل سرای ماهی‌فروشان در عقب مسجد عیدگاه جابجا شده، گفت که دقیق معلوم نیست، چون این سرای، یک سرای بزرگ است و صدها تن مواد تجارتی مردم در آن جابه‌جا شده و مردم اموال خود را به این سرای می‌آورند. وی افزود که باید دیده شود چگونه مهمات داخل سرای شده است.

najib danash

سخنگوی وزارت داخله در مورد تعداد دقیق مهاجمان چیزی نگفت، اما خاطرنشان کرد که در نتیجه درگیری‌های نیروهای امنیتی با مهاجمان، دو نیروی امنیتی زخمی شده‌اند.

این در حالی است که آمار متفاوتی از تعداد مهاجمان ارائه شده است. در ابتدا گفته شد که مهاجمان سه تن بودند که یکی در ابتدا از بین رفته و دو تن دیگر نیز در نتیجه حملات نیروهای امنیتی از پای درآمده است.

اما بهار مهر، مشاور رسانه‌ای وزارت داخله پیشتر شمار مهاجمان مسلح را هفت تن اعلام کرده بود.

kabul 4

سخنگوی وزارت داخله تأکید می‌کند که بررسی‌های آن‌ها در مورد این حملات آغاز شده است.

مهاجمین مسلح که حوالی ساعت 9 صبح امروز سه‌شنبه(30 اسد) و روز عید قربان، در حالی که نماز عید در ارگ ریاست جمهوری افغانستان به پایان رسیده بود، با استفاده از یک موتر باربری نوع دینا، ابتدا دست به حمله راکتی به سوی ارگ ریاست جمهوری زدند و سپس با نیروهای امنیتی درگیر شدند. سخنگوی پولیس کابل تعداد راکت‌های شلیک شده را سه گلوله خوانده، اما شاهدان عینی و خبرنگاران، تعداد راکت‌های شلیک شده را بیش از 10 گلوله عنوان کرده‌اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *