جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

اولین میزبانی بین‌المللی در خانه؛ رویارویی افغانستان و فلسطین با داوری ایران در کابل!

خواندن 6 دقیقه
0
(0)

تیم ملی فوتبال فلسطین، دو روز قبل از تجلیل روز استقلال افغانستان وارد کابل شده تا در کنار تیم ملی فوتبال این کشور، در یک دیدار دوستانه، این روز را باهم جشن بگیرند.

این اولین سفر تیم ملی فوتبال فلسطین به افغانستان است و مسوولین تیم ملی افغانستان هم گفته‌اند که برای این بازی دوستانه، آمادگی کامل دارند.

قرار است فردا یک‌شنبه (28 اسد) بازی دوستانه تیم ملی فوتبال افغانستان و فلسطین در کابل دایر شود. این بازی به مناسبت نود و نهمین سال‌روز استقلال افغانستان، ساعت شش نیم عصر به وقت کابل در استدیوم فدراسیون فوتبال این کشور دایر می‌شود.

قرار است این بازی دوستانه را داورانی از ایران قضاوت کنند.

ملی‌پوشان فلسطنی گفته‌اند که با آمادگی کامل برای رقابت فردا آمده‌اند و از این‌که در کابل حضور دارند، خرسند اند.

مسوولین تیم ملی فوتبال افغانستان هم گفته‌اند که برای این بازی دوستانه، آمادگی همه‌جانبه را گرفته و از این‌که تیم ملی فلسطین به کابل آمده، خوشحال اند و امیدوار اند که بازی دوستانه فردا بین تیم‌های دو کشور خاطره‌انگیز باشد.

Palestine national team
ملی‌پوشان فلسطنی گفته‌اند که با آمادگی کامل برای رقابت فردا آمده‌اند و از این‌که در کابل حضور دارند، خرسند اند

اهمیت این بازی برای تیم‌های دو کشور

 این بازی دوستانه در حالی دایر می‌شود، که تیم ملی فوتبال افغانستان از رسیدن به رقابت‌های آسیایی 2019  بازماند و فدراسیون فوتبال این کشور، اوتو فیستر، سر مربی آلمانی را برکنار کرد. سپس در اقدامی ناگهانی، انوش دستگیر، دستیار سابق اوتو فیستر را به عنوان سرمربی جدید تیم ملی انتخاب کرد و خبر از یک بازی دوستانه در تاریخ 28 اسد در مقابل فلسطین را داد.

هرچند با توجه به شروع جام جهانی 2018 و مشخص شدن 24 تیم جام ملت‌های آسیا و نامعلومی برگزاری رقابت‌های مرکز آسیا، می‌توان گفت که فوتبال بزرگ‌سالان افغانستان تا شروع رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2022 قطر، هیچ مسابقه رسمی نخواهد داشت و به تعطیلات خواهد رفت.

اما این دیدار دوستانه برای فلسطین روی کاغذ سه امتیاز مهم دارد و برای افغانستان هم به عنوان میزبان، جایگاه خاصی خواهد داشت.

فلسطین که در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا نیز حاضر خواهد بود، در رده‌بندی جهانی در جایگاه 99 و در میان تیم‌های آسیایی، در رده 16 است؛ در حالی که افغانستان در جایگاه 145 جهان و 28 آسیا قرار دارد.

یکی دیگر از موضوعات مهم این مسابقه این است که بازی فردا یک‌شنبه(28 اسد) در روزهای رسمی فیفا نیست، زیرا فیفا کماکان با میزبانی افغانستان به دلیل مسائل امنیتی مخالف است.

موضوع بعدی نیز غیبت بسیاری از بازیکنان سرشناس تیم فوتبال افغانستان است که به دلیل حضور در رقابت‌های باشگاهی‌شان، طبق قوانین اجازه حضور در تیم ملی را پیدا نکردند.

موضوع مهم دیگر برگزاری این دیدار در کابل، نمایش قدرت و توانایی فدراسیون فوتبال افغانستان به کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC )و فدراسیون جهانی فوتبال (FIFA) در آستانه برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال این کشور است.

تیم‌های ملی فوتبال افغانستان و فلسطین تاکنون سه بار باهم دیدار داشته‌اند و در هر سه‌بار افغانستان نتوانسته فلسطینی‌ها را شکست دهد.

afghanistan vs palestine
تیم‌های ملی فوتبال افغانستان و فلسطین تاکنون سه بار باهم دیدار داشته‌اند و در هر سه‌بار افغانستان نتوانسته فلسطینی‌ها را شکست دهد

افغانستان میزبان بازیهای سوریه و فلسطین را از دست داد

قبل از این بازی، قرار بود در سال 1395 افغانستان میزبان بازی‎های سوریه و فلسطین باشد، که بنابر کارشکنی‎های وزارت خارجه افغانستان، این فرصت فراهم نشد.

در آن سال فلسطین از افغانستان تقاضا کرده بود که استدیومش را برای بازی با سوریه در اختیار آن‌ها بگذارد. فدراسیون فوتبال افغانستان این موضوع را به وزارت خارجه واگذار کرده بود، و این وزارت نیز از فدراسیون خواسته بود که معلومات بازیکن‌هایی که وارد کابل می‌شوند را بدهد. به دنبال این درخواست‌ها، زمان بازی‌ها گذشت و افغانستان فرصت میزبانی تیم‎های کشورهای سوریه و فلسطین را از دست داد.

دو بازی مقدماتی افغانستان و فلسطین

اما قبل از این، افغانستان و فلسطین دو بار در سال 1390 در بازی‌های مقدماتی جام جهانی فوتبال 2014 برازیل، باهم بازی داشتند.

این بازی که در دوشنبه پایتخت تاجکستان دایر شده بود، فلسطین مسابقه را با نتیجه دو بر صفر به سود خود تمام کرد.

قرار بود بازی تیم‌های ملی افغانستان و فلسطین در کابل دایر شود که بنابر مشکلات امنیتی، برگزار نشد.

مسوولین فوتبال افغانستان گفته بودند، اگر بازی رفت در کابل برگزار می‌شد، نه دوشنبه، تیم افغانستان نتیجه بهتری می‌داشت. سپس برای دور دوم، افغانستان مجبور شد به خاک فسطین سفر کند.

این بازی، که در چهارچوب دور اول مسابقات مقدماتی جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴، در شهر رام‌الله در فلسطین، برگزار شده بود، با نتیجه مساوی یک بر یک پایان یافت.

afghanistan national football team
مسوولین تیم ملی فوتبال افغانستان هم گفته‌اند که برای این بازی دوستانه، آمادگی همه‌جانبه را گرفته و از این‌که تیم ملی فلسطین به کابل آمده، خوشحال اند و امیدوار اند که بازی دوستانه فردا بین تیم‌های دو کشور خاطره‌انگیز باشد

با این نتیجه، تیم ملی فلسطینی به دور دوم بازی‌های مقدماتی جام جهانی که در برازیل برگزار می‌شد، راه یافت و افغانستان از این رقابت باز ماند.

بازی آن‌روز در رام‌الله در حضور سلام فیاض، نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطینی و نزدیک به هشت هزار تماشاچی در استدیوم فیصل حسینی برگزار شد و یک رویداد تاریخی برای فلسطین محسوب می‌شد. به دلیل این‌که فدراسیون جهانی فوتبال(فیفا)، حق میزبانی بازی‌های بین‌المللی را به فلسطین داده بود و با این فرصت، این کشور توانست بعد از 63 سال یک دیدار بین‌المللی را در سرزمین‌های اشغالی داشته باشد.

دور سوم بازی‌های دو تیم

آخرین دیداری که تیم‌های فوتبال افغانستان و فلسطین با هم داشتند، در سال 1393 بود. تیم‌های فلسطین و افغانستان در کشور مالدیو برای رسیدن به جام ملت‌های آسیا در سال 2014 میلادی به مصاف هم رفته بودند.

در آن بازی تلخ که دو روز قبلش اتوبوس حامل بازیکنان تیم ملی افغانستان در مالدیو دچار سانحه شد و خیلی از بازیکنان دچار مصدومیت شدند، افغانستان با دو گل به فلسطین باخت و از رسیدن به فینال مسابقات بازماند.

در این رویدار بسیاری از بازیکنان اصلی تیم ملی افغانستان به دلیل جراحتی که برداشته بودند، از بازی بازماندند.

حال دیده شود که فردا تیم ملی فوتبال افغانستان در مقابل فلسطین، برای اولین‌بار در خانه، چه نتیجه‌‌ای را رقم خواهد زد؟!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان