جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

رهبر گروه طالبان برای پایان دادن به جنگ افغانستان، خواستار مذاکرات مستقیم با آمریکا شد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

مولوی هیبت‌الله آخند زاده، رهبر گروه طالبان از ایالات متحده خواستار مذاکره‌ی مستقیم برای پایان دادن به جنگ در افغانستان شده است.

رهبر گروه طالبان در یک پیام تبریکی به مناسبت فرارسیدن عید قربان گفته که جنگ 17 سال گذشته‌ی آمریکا در افغانستان؛ طولانی‌ترین، گران‌ترین و ناکام‌ترین جنگ در تاریخ آمریکا بوده که نه تنها افغانستان، بلکه تمام منطقه و جهان را با بی‌ثباتی و هرج و مرج روبرو کرده است.

malwai haibatullah

در پیام رهبر طالبان آمده است: « ۱۷ سال پیش، زمانی که امریکایی های اشغالگر برای تهاجم بر افغانستان در صدد تشکیل ائتلاف بین المللی جنگی بودند، امارت اسلامی آن ها را به جای جنگ به سیاست تفاهم و تعقل دعوت می داد، اما سران امریکایی از روی بی پروایی و عدم تعقل دست به جنگی زدند که برای مردم امریکا بسیار گران تمام شد».

آخندزاده تأکید کرده که طالبان هنوز هم آمریکایی‌ها را به جای زورگویی به تفاهم و تعقل دعوت می‌دهد و راهی را نشان می‌دهد که توقف و پایان این جنگ طولانی را تضمین می‌کند.

رهبر طالبان در این پیام خاطرنشان کرده که این راه «فقط و فقط، خاتمه اشغال افغانستان است».

در این پیام رهبر طالبان در مورد آتش‌بس احتمالی در روزهای عید قربان هیچ اشاره‌ای نشده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان