مراسم یادبود از قربانیان تروریزم در مقر سازمان ملل/ درخواست از جامعه جهانی برای مبارزه جدی با تروریزم بین‌المللی

توسطروایت زنده

مرداد ۲۷, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۱۰, ۱۴۰۲

مراسم یادبود از قربانیان تروریزم، به خصوص قربانیان حملات تروریستی در افغانستان در مقر سازمان ملل متحد برگزار شد.

در این مراسم محمود صیقل، سفیر و نماینده‌ی افغانستان در سازمان ملل از افزایش قربانیان تروریزم در افغانستان خبر داده و گفت که در سال جاری حدود 10 هزار تن در افغانستان قربانی فعالیت‌های تروریستی شده که از این میان، 1.3 درصد آنان را کودکان تشکیل می‌دهند.

آقای صیقل همچنان گفته که باید مکانیزم حمایتی برای قربانیان و بازماندگان تروریزم تنظیم شود تا به قربانیان تروریزم رسیدگی لازم صورت گیرد.

در همین حال، دبیرکل سازمان ملل متحد با ابراز حمایت در راستای رسیدگی به قربانیان تروریزم و بازمانگان آن، گفته که زمان آن رسیده تا به مشکلات تروریزم پایان داده و به صدای قربانیان تروریزم پاسخ داده شود.

un

در این مراسم به نمایندگی از قربانیان حملات انتحاری از افغانستان سید مشتاق حسینی، خبرنگار زخمی در حادثه تروریستی 7 جدی سال گذشته بر مرکز تبیان و خبرگزاری صدای افغان(آوا)، محمد البشیری از بلجیم، حسن وهاب هادی از عراق، عمرانه بوبا از نایجریا و ایز زرکل از آمریکا اشتراک کرده بودند.

آقای حسینی در سخنانی به نمایندگی از قربانیان حملات تروریستی در افغانستان، گفت، با بیان این‌که در مراکز صحی افغانستان به قربانیان حملات تروریستی رسیدگی جدی نمی‌شود، گفت که اگر یک زخمی بخواهد برای تداوی به خارج از کشور منتقل شود نیز توان تأمین و پرداخت هزینه‌های هنگفت را ندارد.

وی از تمام کشورها اشتراک کنننده در این مراسم و جامعه جهانی خواست که در مبارزه با تروریزم بین‌المللی و گروه‌های افراطی جدی باشند و مردم مظلوم افغانستان را در مبارزه با ترورزم تنها نگذارند.

آقای حسینی هم‌چنین خواست تا به خانواده‌های قربانیان حملات تروریستی در افغانستان به خصوص به فرزندان یتیم آن‌ها، توجه و یاری شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *