جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

نی: گردش آزادی بیان در ولایت غزنی متوقف است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

مسوولان نهاد نی یا حمایت کننده رسانه‌های آزاد افغانستان می‌گویند که گردش آزادی بیان در ولایت غزنی به طور کلی متوقف بوده و گروه طالبان به رسانه‌های محلی در این ولایت هشدار داده‌اند که دیگر نمی‌توانند در ولایت غزنی فعالیت داشته باشند.

عبدالمجیب خلوتگر، رئیس اجرایی «نی» امروز پنجشنبه (25 اسد) در یک نشست خبری در کابل، با ابراز این مطلب همچنان گفته است: «9 رادیو،2 تلویزیون و 2 رسانه چاپی که در ولایت غزنی فعالیت داشتندف به اثر تهدید جدی طالبان دیگرهیچ فعالیتی ندارند».

این در حالی است که گروه طالبان هم‌زمان با حمله بر شهر غزنی، ساختمان رادیو تلویزیون غزنویان این شهر را به آتش کشیده و به دیگر رسانه‎ها نیز اخطار داده که فعالیت‌های‌شان را متوقف بسازند.

Freedom

آقای خلوتگر گفته که این تهدید طالبان خلاف ارزش‌های آزادی بیان، اسلام و قوانین نافذه‌ی افغانستان است که حق دسترسی به اطلاعات در ولایت غزنی را نقض کرده است.

این در حالی است که در ۵ روز درگیری میان نیروهای امنیتی با جنگجویان طالبان در شهر غزنی، ۶۰ غیرنظامی و ۱۴۵ نظامی کشته شده‌اند.

همچنان گزارش شده که در این درگیری‌ها، ۵۳۳ تن از جنگجویان طالبان نیز کشته و زخمی شده‌اند.

اما سازمان ملل اعلام کرده که در این درگیری‌ها، بین ۱۱۰ تا ۱۵۰ غیرنظامی کشته شده‌اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان