بیش از 8 ساعت خواب در شب مرگ زودهنگام به دنبال دارد / یافته های علمی: این موضوع 47 درصد سکته مغزی را افزایش می دهد

توسطجاوید نوید

مرداد ۱۷, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۷, ۱۴۰۲

تحقیقات حاکی از آن است، کسانی که بیش از حد می خوابند بیشتر نسبت به کسانی که کم می خوابند در معرض ریسک مرگ قرار دارند.

کارشناسان دریافتند کسانی که بیشتر از ۸ ساعت در شب می خوابند درصد بلند از مرگ و میر نسبت به کسانی که کمتر از ۷ ساعت می خوابند را دارند.

مطالعه ای بر 3.3 میلیون تن در جهان، دریافته که خوابیدن بیش ازحد سکته و مبتلا شدن به بیماری قلبی را افزایش می دهد.

دانشمندانی از دانشگاهای کیلی منچستر، لیدز و شرق انگلیس گفتند خواب بیش از حد باید بیانگر ضعف سلامت دانسته شود.

آن ها که برای مجله اتحادیه صحت امریکا در این مورد توضیح داده و گفته اند کسانی که بیش از حد می خوابد به این معنا است که آنها کمترین فعالیت را دارند و این عمل ابتلا به مرض قلبی را افزایش می دهد.

ولی احتمال بیشتر نیز می ورد آنانی که بیش از حد می خوابند به مشکل تشخیص نشده گرفتار باشند.

heart-deases
“خوب طولانی شاید مرتبط با افزایش خطر مبتلا شدن به مریضی های قلبی و عروقی است. بخاطری که … با خستگی همراه است … مانند التهاب مزمن ، اختلالات و کم خونی”

این پژوهشگران نوشته اند که “خوب طولانی شاید مرتبط با افزایش خطر مبتلا شدن به مریضی های قلبی و عروقی است. بخاطری که … با خستگی همراه است … مانند التهاب مزمن ، اختلالات و کم خونی.”

موجبات افسردگی: وضعیت اقتصادی و اجتماعی ضعیف، بی کاری و تحرک ضعیف بدنی همه شان به مرتبط با خواب بسیار طولانی است.

دانشگاهیان گفته اند که داکتران باید تکلیف بیماران قلبی را روی اسکرین برای کسانی که طولانی می خوابند نمایش دهند.

تحقیقات نشان داده است کسانی که در یک شبانه روز بین ۷-۸ ساعت می خوابند خطر مبتلا شدن شان کم تر است.

برای کسانی که کم می خوابند، خطر مبتلا شدن به مریضی و مرگ به تدریج افزایش یافته است ولی از نظر آماری قابل توجه نیست.

ولی برای کسانی که بیشتر از این خوابیده، اثر چشمگیری داشته است.

افرادی که بیشتر از ۹ ساعت در یک شبانه روز می خوابند میزان مرگ و میرشان ۱۴درصد افزایش داشته، کسانی که ۱۰ ساعت در یک شبانه روز می خوابند، این آمار ۳۰ درصد افزایش داشته و کسانی که ۱۱ ساعت می خوابند ۴۷ درصد احتمال مرگ و یا مرگ های زودهنگام را دارند.

کسانی که ۱۰ ساعت در روز می خوابند و یا بیشتر، ۵۶ درصد خطر مرگ شان از طریق سکته مغزی و ۴۹ درصد مرگ را از طریق مبتلا شدن به بیماری های قلبی و عروقی، افزایش می دهد.

این پژوهشگران نتایج ۷۴ مطالعه قبلی را با هم یک جا ساخته تا به این نتایج برسند.

داکتر چن شینگ کوک از دانشگاه کیل گفته است که: مطالعات ما تاثیر بسیار مهمی روی صحت عامه دارد چرا که این نشان می دهد که خواب بیش از حد نشانگر خطر قلبی-عروقی بالا است.

داکتر چن شینگ کوک از دانشگاه کیل گفته است که: مطالعات ما تاثیر بسیار مهمی روی صحت عامه دارد چرا که این نشان می دهد که خواب بیش از حد نشانگر خطر قلبی-عروقی بالا است
داکتر چن شینگ کوک از دانشگاه کیل گفته است که: مطالعات ما تاثیر بسیار مهمی روی صحت عامه دارد چرا که این نشان می دهد که خواب بیش از حد نشانگر خطر قلبی-عروقی بالا است

“یافته های ما پیامدهای بسیار مهم دارد تا که متخصصان بالینی در جریان مشاوره توجه بسیاری در باره مدت زمان و کیفیت خواب داشته باشند. اگر الگوهای خواب بیش از حد پیدا شود، به خصوص مدت طولانی هشت ساعت یا بیشتر، پزشکان باید غربالگری عوامل خطرساز قلبی عروقی و آپنه انسدادی خواب را تشخیص دهند؛ امری که اختلال خواب جدی بوده و در هنگام خوابیدن تنفس فرد، با مشکل مواجه می شود.”

پیام مهم این است که خواب غیر طبیعی نشانه ای از افزایش خطر ابتلا به بیماری قلبی و عروقی است و باید در بررسی هر دو مدت زمان و کیفیت خواب در طی مشاوره بیمار توجه بیشتر شود.

خواب بر هر شخص تاثیر می کند.

مدت و کیفیت خواب ما پیجیده است. در خواب ما، مسائل فرهنگی، اجتماعی، روانشناسی، شخصیتی، پاتوفیزیولوژیک و محیطی نظیر مواظبت برای اطفال و اعضای فامیل، الگوهای بی رویه تغیر شیفت کار، مرض جسمی و روحی و دسترسی ۲۴ ساعته به وسائل در جامعه پیشرفته، تاثیر گذار است.

در این اواخر تحقیقی توسط دانشگاه کالیفرنیا انجام شده که مردم در جوامع پیشرفته زیاد می خوابند.

نویسندگان این مقاله که در مجله گرینت بیولوژی در سال 2015 منتشر شده، دریافتند که اعضای قبیله سن تروپ از نامیبیا، هادس تانزانیا و قبیله تسمانی از بولیوی به طور متوسط فقط 6 ساعت و 25 دقیقه خواب داشتند.

جیرم سیگل پژوهشگر گفته است که : “استدلال همیشه این بوده که زندگی پیشرفته خواب ما را نسبت به اجداد ما کم ساخته ولی تاریخ ما نشان می دهد که این یک افسانه است.”

منبع: دیلی میل

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *