استقبال یوناما از مشخص شدن تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان

توسطروایت زنده

مرداد ۱۰, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۹, ۱۴۰۲

هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان(یوناما) از مشخص شدن تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان استقبال کرده است.

تدامیچی یاماموتو، نماینده‌ی ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد برای افغانستان (یوناما) گفته است: «اعلان امروزی یک لحظه مهم برای دموکراسی در افغانستان است.” وی افزود: ” ما تمام طرف‌ها را تشویق می‌نماییم تا نقش‌های مربوطه خویش را ایفا نمایند تا از زمان‌بندی‌های لازم اطمینان حاصل شود و شرایط برای انتخابات قابل اعتبار ریاست جمهوری مساعد گردد».

آقای یاماموتو همچنان گفته که یوناما انتظار دارد بررسی‌های دقیق در خصوص تصدیق دقیق رأی‌دهندگان ثبت‌شده صورت گیرد تا به هر بی‌نظمی رسیدگی شود.

tadamchi

او همچنان تأکید کرده که یوناما نقش کاملا بی‌طرفانه را در حمایت از نهادهای مدیریت انتخاباتی افغانستان در سازماندهی انتخابات، و همچنین در جهت تقویت شفافیت، پایداری و روند همه شمول انتخابات ایفا می‌کند.

به گفته‌ی نماینده ویژه سازمان ملل در افغانستان، یوناما به همکاری خویش با نهادهای افغان در تطبیق اصلاحات به منظور افزایش شفافیت و ایجاد اعتماد در روند‌های دموکراتیک در افغانستان و رشد مشارکت زنان به عنوان رأی‌دهنده و نامزد، متعهد باقی می‌ماند.

این در حالی است که امروز چهارشنبه(10 اسد)، حفیظ‌الله هاشمی، منشی و سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات در یک نشست خبری در کابل اعلام کرد که انتخابات ریاست جمهوری به تاریخ 31 حمل 1398 برگزار خواهد شد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *