یوناما: در حمله بر ریاست امورمهاجرین ننگرهار 2 همکار سازمان بین‌المللی مهاجرت کشته و زخمی شده‌اند

توسطروایت زنده

مرداد ۱۰, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۹, ۱۴۰۲

دفتر هیأت معاون سازمان ملل متحد در افغانستان(یوناما) حمله بر ریاست امور مهاجرین در شهر جلال‌آباد ولایت ننگرهار را محکوم کرده و گفته که در این رویداد در کنار کشته و زخمی شدن 33 غیرنظامی، یک تن از همکاران سازمان بین‌المللی مهاجرت نیز کشته شده است.

یوناما با نشر خبرنامه‌ای ضمن محکوم کردن این رویداد گفته است: «یوناما حمله در شهر جلال آباد که باعث کشته شدن ۱۳ فرد ملکی و زخمی شدن ۲۰ فرد ملکی دیگر شد را به شدیدترین الفاظ محکوم می‌کند و عصبانیت خویش را در رابطه به شیوه حمله علیه افراد ملکی و اهداف ملکی، ابراز می کند».

nangarhar blast

در خبرنامه گفته شده که در این رویداد یک خانم 22 ساله که همکار سازمان بین‌المللی مهاجرت در شهر جلال‌آباد بود، کشته و یک همکار دیگر این سازمان زخمی شده است.

براساس خبرنامه، یوناما از طرف‌های درگیر خواسته تا در هر زمان مسوولیت‌شان را بر اساس قوانین بین‌المللی بشردوستانه برای محافظت از غیرنظامیان و محلات غیرنظامی، به شمول مکاتب و مراکز صحی در نظر داشته و حملات بر غیرنظامیان را هرچه زودتر توقف دهند.

این در حالی است که روز گذشته(سه‌شنبه، 9 اسد) دو مهاجم مسلح بر ساختمان ریاست امورمهاجرین ولایت ننگرهار در شهر جلال‌آباد حمله کردند که این حمله پس از 6 ساعت درگیری پایان یافت.

مقام‌های محلی در ولایت ننگرهار تلفات این رویداد را 15 کشته و 15 زخمی اعلام کرده بودند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *