شرایط طالبان برای آغاز مذاکرات با آمریکا؛ کنار ماندن دولت افغانستان، خروج آمریکا و اداره‌ی 13 ولایت

توسطروایت زنده

مرداد ۸, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۹, ۱۴۰۲

روزنامه‌ی اردو زبان «امت» چاپ پاکستان به تازگی جزییاتی از دیدار نمایندگان طالبان با هیأت آمریکایی در قطر را افشا کرده که در آن گفته شده، گروه طالبان به رهبری مولوی هیبت‌الله برای آغاز مذاکرات با آمریکا، شرایطی را تعیین کرده است؛ از جمله این‌که در مذاکرات مستقیم با آمریکا، هیچ گروه سومی پذیرفته نخواهد شد.

اما این روزنامه به نقل از طالبان گفته که اگر آمریکا برای آغاز مذاکرات خواهان مشاوره با حکومت افغانستان باشد، طالبان به این موضوع اعتراضی ندارد.

مدت زمان خروج آمریکا از افغانستان طی 3 سال آینده، شرط دیگری است که طالبان برای مذاکرات با آمریکا تعیین کرده است. بر اساس این شرط، این مدت حتی برای یک روز هم اضافه نخواهد شد و آمریکا باید تمام سلاح‌های خود را از افغانستان خارج کرده و هیچ یک از مخالفان طالبان یا گروه‌های شبه نظامی دیگر نیز نباید سلاح دریافت کند.

Taliban 2

براساس شروطی که از جانب طالبان مطرح شده، طالبان بخشی از حکومت افغانستان خواهد بود و خواهان به دست آوردن اداره‌ی 13 ولایت این کشور است.

از سویی هم، گروه طالبان شرط گذاشته که انس حقانی، رهبر شبکه‌ی حقانی باید از زندان آزاد شود.

این در حالی است که منابع آگاه در پاکستان گفته‌اند که آمریکا برای جلوگیری از نفوذ ایران در منطقه، خواهان نزدیکی با گروه طالبان است، اما گروه طالبان گفته که در مورد مخالفت آمریکا با ایران، بی‌طرف خواهد بود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *