ترامپ: آمریکا برای نخستین بار پیشرفت‌های زیادی در جنگ افغانستان داشته است

توسطروایت زنده

مرداد ۴, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۹, ۱۴۰۲

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا گفته که لغو محدودیت‌‎های غیر ضروری بر نظامیان آمریکایی در جنگ افغانستان سبب شده که پس از سال‌ها برای نخستین بار این کشور پیشرفت‌های زیادی در افغانستان داشته باشد.

آقای ترامپ هرچند در این مورد جزییات بیشتر ارائه نکرده اما ناوقت روز سه‌شنبه (2 اسد) در جمعی از نظامیان برحال و سربازان پیشین آمریکایی گفته: «ما محدودیت‌های غیر ضروری را از سر راه سربازان جنگی خود در افغانستان دور ساختیم… ما برای نخستین بار پس از سالیان متمادی، پیشرفت‌های زیادی در افغانستان داشتیم».

رئیس جمهوری آمریکا این اظهارات را در حالی مطرح کرده که بمباردمان نظامیان آمریکا در برابر گروه‌های تروریستی داعش و طالبان در افغانستان به گونه‌ی بی‌پیشینه افزایش یافته است.

taramp

بر اساس آمار نشر شده از سوی فرماندهی مرکزی نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا، هواپیماهای آمریکایی به شمول هواپیماهای بدون سرنشین در شش ماه نخست سال جاری میلادی 2911 راکت و بمب بر مخالفان مسلح دولت پرتاب کرده است.

از سویی هم، در ماه می سال جاری میلادی، دفتر بازرس ویژه‌ی آمریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) گزارش داده بود که حکومت افغانستان از جمع 407 شهرستان، کنترل 229 شهرستان یعنی 56.3 درصد خاک افغانستان را در دست دارد، در حالی که طالبان بر 59 شهرستان یعنی 14.5 درصد خاک افغانستان تسلط داشته و دو طرف برای مسلط شدن بر 119 شهرستان دیگر یعنی 29.2 درصد خاک این کشور باهم درگیراند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *