جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

وزیر مهاجرین: حدود 6 میلیون مهاجر افغان در کشورهای خارجی حضور دارند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان افغانستان اعلام کرده که در حال حاضر حدود 6 میلیون مهاجر افغان در کشورهای خارجی به سر می‌برند.

سید حسین عالمی بلخی، وزیر امور مهاجرین و عودت کنندگان امروز سه‌شنبه (29 جوزا)، در یک نشست خبری به مناسب روز جهانی پناهندگان در کابل گفت: «علی‌رغم عودت بیش از 8 میلیون مهاجر افغان، هنوز هم حدود 6 میلیون تن در خارج از کشور به سر می‌برند».

آقای بلخی گفت که از این میان، بیش از 1.4 میلیون مهاجر ثبت‌شده، حدود 750 هزار پناهجوی بدون مدرک راجستر شده که قرار است کارت دریافت کنند و حدود 300 هزار پناهجوی فاقد مدرک، در پاکستان حضور دارند.

به گفته‌ او، در حدود 2 میلیون و 430 هزار پناهجوی افغان در ایران حضور دارند که از آن‌جمله، 950 هزار پناهنده ثبت‌شده که کارت اقامت‌شان تمدید شده، 450 هزار پناهجو دارای پاسپورت فامیلی کوتاه‌مدت که اقامت‌شان در حال تمدید شدن است و 30 هزار پناهجوی دیگر دارای اقامت طولانی‌مدت و در حدود یک میلیون پناهجوی دیگر فاقد مدرک در این کشور حضور دارند.

در دیگر کشورهای آسیایی نیز، 451 هزار و 87 مهاجر و پناهجوی افغان حضور دارند که به گفته وزیر امور مهاجرین و عودت کنندگان، پناهجویان در کشورهای عربی با مشکل تعویض پاسپورت روبرو بودند که اخیرا با تلاش‌های وزارت خارجه این مشکل رفع شده‌است.

sayad hossayn alami

وزیر مهاجرین در این نشست خبری همچنان افزود که تاکنون 541 هزار و 932 پناهجوی افغان سند پناهندگی یا اقامت دایم کشورهای اروپایی، آمریکایی و استرالیا را دریافت کرده که احتمال بازگشت‌شان به افغانستان خیلی کم است.

به گفته‌ی او، 613 هزار و 390 پناهجوی دیگر افغان در این کشورها نقاضای پناهندگی داده که تاکنون پذیرفته نشده و امیدوار هستند که پذیرفته شوند.

سید حسین عالمی بلخی تأکید کرد که در سال جاری میلادی 332 هزار و 453 مهاجر از تمامی کشورهای خارجی به افغانستان بازگشت کرده‌اند که از آن جمله تنها از ایران و پاکستان در حدود 320 هزار تن بازگشته‌اند.

از سوی دیگر، در سال جاری میلادی، 955 مهاجر از کشورهای اروپایی به صورت داووطلب بازگشت کرده و 246 تن دیگر اخراج شده‌اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان