پایان آتش‌بس طالبان و تداوم آتش‌بس حکومت/ طالبان: هیچ مذاکرات پنهانی با دولت افغانستان جریان ندارد

توسطروایت زنده

خرداد ۲۸, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۹, ۱۴۰۲

در حالی که حکومت افغانستان آتش‌بس با طالبان را به مدت 10 روز دیگر تمدید کرده، اما طالبان از پایان آتش‌بس خود خبر می‌دهند. هم‌زمان با پایان این آتش‌بس، گزارش‌هایی از حملات طالبان در مناطق مختلف کشور گزارش شده است.

در یک بیانیه گروه طالبان آمده است: «امارت اسلامی برای این‌که هموطنان گرامی ما مراسم عید را به خوبی و آسانی سپری بکنند، سه روز اول عید را در سراسر کشور آتش بس اعلان و موفقانه عملی کرد، این آتش بس در برابر رژیم کابل نبود، بلکه برای آسودگی مردم اعلان شده بود و شام امروز(یک‌شنبه، 27 جوزا) پایان یافت».

در ادامه این بیانیه آمده است: «اکنون به مجاهدین در سراسر کشور فرمان داده می‌شود که عملیات‌های خود را در برابر اشغالگران خارجی و مزدوران داخلی آنان همچون سابق ادامه بدهید».

گروه طالبان خاطرنشان کرده که عملی شدن موفقانه آتش‌بس سه روزه، چند نکته را روشن ساخته است: «این ثابت شد که امارت اسلامی کنترول و قدرت جهاد و مبارزه جاری را در دست دارد، هیچ دست خارجی با امارت اسلامی نیست، صف‌اش متحد و یک‌مشت است و می تواند حتی در موضوعات مهم همچون آتش بس تصمیم بگیرد و سپس عملی هم بکند».

ashrafghani

به گفته این گروه، در گذشته، دشمن تبلیغات می‌کرد که در افغانستان با آن‌ها بیست گروه می‌جنگند و یا این‌که امارت اسلامی صدای واحد و صف واحد ندارد، اما اکنون همچون آفتاب عیان گردید که ادعای آن‌ها نا درست بوده، گروه‌های متعددی در صف جهادی وجود ندارد و این گروه در سراسر کشور رهبری جهاد را به دوش دارد و افرادش از مقام رهبری خود به جدیت اطاعت می کنند.

از سوی دیگر، طالبان افزوده که اعلان و عملی شدن آتش بس از سوی آن‌ها و استقبال گسترده مردم از نیروهای طالبان، این را ثابت ساخت که داعیه آن‌ها و ملت رنجور افغانستان یکی است و همه خواستار خروج اشغالگران و قیام نظام اسلامی هستند.

رهبری طالبان خطاب به امریکایی‌ها گفته است: «امریکایی‌های اشغالگر دیگر باید این حقیقت را درک کنند و بپذیرند، از زورگویی بی‌جا دست بگیرند، برای حل این معضله گزینه دیالوگ مستقیم با امارت اسلامی را ترجیح بدهند و نیروهای اشغالگر خود را از افغانستان خارج کنند».

این گروه تصریح کرده که هیچ گونه گفتگو و مذاکرات پنهانی با آن‌چه آن‌ها «رژیم مزدور کابل» خوانده، جریان ندارد و تبلیغات بی‌اساس برای فریب دادن اذهان عامه، بحران کنونی را پیچیده‌تر می‌سازد و در بخش صلح، به جای فایده، تاوان می‌کند

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *