جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

اشرف غنی خواستار تغییر در رهبری کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان شده است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان در تازه‌ترین حکم‌اش، خواستار تغییر و جایگزینی افراد جدید در رهبری کمیسیون مستقل حقوق بشر شده است.

در ماده سوم این حکم آمده که کمیته‌یی به هدف بررسی فهرست داوطلبان، متشکل از قاضی‌القضات به صفت رئیس کمیته، دادستان کل به عنوان عضو، و رییس کمیسیون مستقل حقوق بشر به حیث عضو ـ البته در صورتی که رئیس برحال کمیسیون از متقاضیان باشد، در عوض وی رییس کمیسیون نظارت بر تطبیق قانون اساسی به حیث عضو انتخاب می‌شوند.

این کمیته از میان تمام داوطلبان 27 تن را با درج ضعف‌ها و قوت‌های‌شان انتخاب کرده و به رئیس جمهور می‌فرستند تا آقای غنی از این میان، 9 تن را‌ که دست‌کم 4 تن‌شان زن و دو ثلث مجموع‌شان از حقوق‌دانان باشند، به عنوان اعضای(کمیشنران) کمیسیون مستقل حقوق بشر انتخاب کند.

AIHRC

در اسنادی که از سوی سلام وطندار منتشر شده، آمده که این حکم به تأسی از مادۀ 58 قانون اساسی و تطبیق بهتر مادۀ 11 قانون تشکیل، وظایف و صلاحیت‌های کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان و با رعایت قطعنامۀ شماره 134 مورخ 20 دسامبر 1993 مجمع عمومی سازمان ملل متحد، صادر شده است.

بلال صدیقی، سخنگوی کمیسیون مستقل حقوق بشر گفته که کار اعضای فعلی این کمیسیون در ماه جوزای سال 1397 تمام می‌شود. به گفتۀ آقای صدیقی، تغییر و تبدیل و تعیین رهبری جدید کمیسیون مستقل حقوق بشر یک اصل است و آنان تلاش می‌کنند به زودترین فرصت افراد گزینش‌شده را به ارگ ریاست جمهوری معرفی کنند.

این در حالی است که خانم سیما سمر بیش از 14 سال است که به عنوان رئیس کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان کار می‌کند و در قانون تشکیل، وظایف و صلاحیت کمیسیون مستقل حقوق بشر نیز هیچ فقره‌یی که بر اساس آن دوره‌‌های ریاست در این کمیسیون را تنظیم و مشخص سازد، وجود ندارد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان