جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

از مرد دیوانه با سلاح هسته‌یی تا پیر خرفت امریکایی؛ فحش‌های کیم و ترامپ به یک‌دیگر قبل و بعد از توافق

خواندن 4 دقیقه
0
(0)

سرانجام امروز سه‌شنبه (22 جواز 1397)، دونالد ترامپ، رییس‌جمهور امریکا و کیم جونگ-اون، رهبر کره شمالی با هم دیدار کردند. این دیدار با امضای توافق‌نامه میان آن‌ها به پایان رسید. قبل از این دیدارها رهبر کره شمالی و رییس‌جمهور امریکا همدیگر را با لحن تندی خطاب می‌کردند و به هم دیگر ناسزا می‌گفتند، اما در این دیدار، ترامپ از شخصیت کیم ستایش کرد و او را مردی خوب نامید.
بعد از تفاوق

آقای ترامپ که پس از مذاکره با کیم جونگ-اون، رهبر کره شمالی در یک نشست خبری در سنگاپور ظاهر شد، از شخصیت رهبر کره شمالی ستایش کرد. در این نشست خبرنگاران از رییس‌جمهور امریکا پرسیدند که رهبر کره، شماری از افرادش را به قتل رسانیده و مردم خود را گرسنه نگه داشته است، نظر شما در این مورد چیست؟ آقای ترامپ جواب داد: او مرد خوبی است. مرد دل‌سوز مردمش است و شخصیت خوبی دارد.

در مقابل رییس جمهوری امریکا، رهبر کره شمالی سکوت کرده و هیچ حرفی نزد. تنها واکنشش در این نشست لبخند زدن به ترامپ بود. کیم در مقابل حرکت‌های ترامپ، گاه با نگاه کردن از گوشه چشم، با لبخند واکنش نشان می‌داد.

قبل از توافق

اما قبل از این نشست، این دو رهبر، یک‌دیگر را با لحن‌های خیلی تند خطاب می‌کردند.

پیر خرفت

کیم جونگ اون زمانی دونالد ترامپ را «پیر خرفت آمریکایی» نامیده بود و گفته بود که او را با «آتش»، «رام» خواهد کرد. این فحش که در اوج جنگ لفظی مقام‌های دو کشور بیان شده بود، در واقع پاسخی بود به تهدید ترامپ که گفته بود کره شمالی را نابود می‌کند. رئیس جمهوری آمریکا نیز در پاسخ به ناسزای کیم جونگ اون، او را «مرد دیوانه» خوانده بود.

https://twitter.com/khabarnamaaf/status/1006520011865935872

کوتوله چاق

توهین رهبر کره شمالی، رئیس جمهوری ۷۱ ساله آمریکا را برای بار دوم نیز به واکنش واداشت. دونالد ترامپ در صفحه توئیتر خود با تمسخر ظاهر کیم جونگ اون نوشت: «چرا کیم جونگ اون به من توهین کرده و مرا “پیر[خرفت]” می‌نامد، در حالی که من هرگز به او نگفته‌ام “کوتوله چاق”؟».

سرمقاله‌نویس رودونگ سینمون، روزنامه متعلق به حزب حاکم کره شمالی در پاسخ به این توهین نوشت که ترامپ به این وسیله با شیطنت «شأن رهبر» کره شمالی را خدشه‌دار کرده و به همین دلیل «مردم کره این جنایت‌کار بی‌شرم را به اعدام محکوم می‌کنند».

چوچه سگ مریض

در ماه سپتامبر گذشته، ترامپ در سخنرانی خود با لحن تمسخرآمیزی کیم را «مرد موشکی» لقب داد که «مأموریت دارد تا هم خودش و هم رژیمش را به کشتن بدهد».

او حتی از این هم فراتر رفت و در واکنش به آزمایش جدیدترین موشک قاره‌پیمای کره شمالی در ماه نوامبر، کیم را یک «چوچه سگ مریض» نامید.

رئیس جمهوری آمریکا پیش از این اظهار نظر نیز رهبر کره شمالی را «مرد دیوانه با سلاح هسته‌یی» نامیده بود.

سگ ترسو

کیم در همان بیانیه‌یی که همتای آمریکایی خود را «کم‌عقل» خوانده بود، گفته بود: «سگ ترسو با صدای بلندتری واق واق می‌کند».

این نخستین بار نبود که در کره شمالی از لفظ سگ برای توصیف ترامپ استفاده می‌شد. بعد از آن‌که رئیس جمهوری ایالات متحده گفت: دگمه هسته‌ای او «بسیار بزرگ‌تر و قوی‌تر» از دگمه کیم است و علاوه بر آن «کار هم می‌کند»، دولت پیونگ یانگ این سخنان را «واق واق یک سگ وحشی» خوانده بود.

Trump and kim
یکی دیگر از اظهارات ترامپ که نمی‌توان آن را دشنام شخصی تلقی کرد، تهدید جدی او در ماه اگست گذشته بود

آتش و خشم

یکی دیگر از اظهارات ترامپ که نمی‌توان آن را دشنام شخصی تلقی کرد، تهدید جدی او در ماه اگست گذشته بود. در آن زمان رسانه‌های آمریکا گزارش دادند که کره شمالی موفق به ساخت یک کلاهک هسته‌یی مینیاتوری شده که در موشک جای می‌گیرد. ترامپ در آن زمان با حرکت دادن خاص دست‌هایش برای القای حالت تهدید گفت: «بهتر است کره شمالی دیگر ایالات متحده را تهدید نکند؛ وگرنه با آتش و خشمی روبرو خواهد شد که دنیا تاکنون به خود ندیده است».

پیونگ یانگ نیز در پاسخ تهدید کرد موشک‌های خود را به سمت پایگاه‌های آمریکایی در نزدیکی جزیره گوام در اقیانوس آرام نشانه خواهد گرفت.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان