جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

سیما سمر: هیچ زندانی نباید بدون در نظر گرفتن رضایت قربانی آن آزاد شود

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

رئیس کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان می‌گوید که هیچ زندانی نباید بدون در نظر گرفتن رضایت قربانی آن آزاد شود.

سیماسمر، رئیس کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان که امروز چهارشنبه (16 جوزا) در یک نشست خبری در کابل صحبت می‌کرد همچنان گفت که هر زندانی که بخاطر مسایل سیاسی آزاد می‌شود، غیر قانونی است.

خانم سمر افزود که گزارش‌های شکنجه از زندان های مختلف از جمله اخیرا از زندان ولایت پروان به این کمیسیون رسیده و آنها برای بررسی این قضیه در تلاش است تا به این زندان دسترسی پیدا کنند.

sima

رئیس کمیسیون مستقل حقوق بشر گفت باوجودی که در قانون منع شکنجه پیشرفت‌های خوبی آمده اما با این حال هم، حدود 79 قضیه شکنجه در این کمیسیون به ثبت رسیده که از آن جمله 62 قضیه‌ی آن به نیروهای پولیس ربط دارد.

به گفته‌ی خانم سمر، پیش از این در قوانین افغانستان شکنجه منع قرار داده شده بود، اما برای مجرمان هیچ جزایی تعیین نشده بود اما حالا در کود جزایی افغانستان برای مجرمان شکنجه، جزا نیز تعیین شده است.

خانم سمر در بخشی از سخنانش همچنان گفت که در سال‌های اخیر  بیش از 64 هزار تن در افغانستان از جنگ‌های جاری آسیب پذیر شده‌اند که از آن جمله بیش از 21 هزار تن شهید شده اند.

به گفته‌ی خانم سمر، از میان آسیب دیدگان  بیش از 4 هزار تن آنان را زنان و بیش از 11 هزار تن آنان را کودکان تشکیل می‌دهند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان