جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
6 بازدید

نگرانی از شیوع بیماری «تب خون‌دهنده» در ولایت هرات

خواندن 1 دقیقه
0
(0)

مسئولان وزارت‌های صحت عامه و زراعت در ولایت هرات از موجودیت و مشاهده چندین واقعه مثبت بیماری «تب خون‌دهنده» یا «تب کریمه کنگو» در این ولایت خبر می‌دهند.

به گفته این مقام‌ها، ویروس این بیماری خطرناک از حیوان به انسان انتقال یافته است.

بیماری تب کریمه کنگو از حیوانات به انسان سرایت می‌کند و قابلیت این را دارد که از انسان به انسان نیز سرایت کند. عامل اصلی این بیماری نوعی کنه است که روی پوست مواشی می‌چسبد.  در صورتی که انسان با خون و یا گوشت حیوان بیمار در تماس باشد، خیلی سریع به این بیماری مبتلا می‌گردد.

kango '

با شیوع و سرایت این بیماری، نشستی فوق‌العاده برای اتخاذ تدابیر کنترولی و جلوگیریی از شیوع این بیماری در بین دهقانان و مردم، در مقر والی هرات برگزار شد.

محمد آصف رحیمی، والی هرات با اشاره به پیامدها و خطرات جدی این بیماری برای وضعیت زندگی مردم، خواهان اتخاذ تدابیر جدی و عملی در زمینه کنترول و جلوگیری از شیوع آن در جامعه شد.

 معياري‌سازي كشتارگاه هرات، به‌سازي محلات ذبح مواشي به هدف جلوگیری از انتشار بیماری و انتقال آن از حیوان به انسان از مصوبات اصلی این نشست بود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان