جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

عبدالله: تولید مواد مخدر در افغانستان 90 درصد افزایش یافته است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

رییس اجراییه حکومت وحدت ملی افغانستان گراف رشد تولید مواد مخدر در افغانستان را 90 درصد اعلام کرد. عبدالله عبدالله که صبح امروز سه‌شنبه(8 جوزا) در یک نشست خبری در مورد مبارزه با مواد مخدر در کابل سخن می‌گفت، شمال افغانستان را نقطه رشد تولید مواد مخدر عنوان کرد.

وی افزود این پدیده در این بخش از کشور به دلیل ناامنی‌ها 400 برابر نسبت به سال‌های گذشته رشد داشته است.

عبدالله می‌گوید در گذشته باورها این چنین بود که افغانستان کشور تولیدکننده است و مصرف‌کننده نیست؛ از همین‌رو ضرر آن به مردم افغانستان نمی‌رسد، اما به گفته وی، حالا ما در افغانستان حدود سه میلیون معتاد وجود دارد که تکان‌دهنده است.

رییس اجراییه حکومت افغانستان از جامعه جهانی خواست که در محو کشت مواد مخدر در افغانستان بیشتر همکار باشند.

در نشست ژنو که قرار است تا چند ماه دیگر در سویس دایر شود، افغانستان می‌تواند از جامعه جهانی در راستای مبارزه با مواد مخدر در خواست همکاری کند. در این راستا عبدالله نقش کشورهای همسایه را مهم دانسته و پیشنهاد نمود که کشورهای همسایه نیز به عنوان ناظر در نشست حضور داشته باشند.

Dr.abdullah

نشست ژنو در ادامه نشست بروکسل است و قرار است افغانستان گزارشی از عملی شدن تعهدات خود به جامعه جهانی را ارائه دهد.

دولت افغانستان در راستای مبارزه با مواد مخدر اقدام‌هایی را انجام داده است، اما این اقدام‌ها چندان در کاهش کشت و تولید مواد مخدر مؤثر نبوده است. رییس اجراییه دلیل این عدم موثریت را روش‌های نادرست حکومت در این راستا عنوان می‌کند. آقای عبدالله این روش‌های نادرست را در عدم هماهنگی و مصرف ناصحیح بودجه می‌داند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان