خودداری نیروهای امنیتی از سفر هوایی وزیر انرژی و آب افغانستان به مزارشریف و هرات

توسطروایت زنده

خرداد ۲, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۹, ۱۴۰۲

نیروهاى امنیتى در فرودگاه بین‌المللی حامد کرزی، امروز چهارشنبه(2 جوزا) به وزیر انرژى و آب اجازه پرواز به مزارشریف و هم‌چنین هرات را نداده‌اند.

احمد فرهاد مجیدی، عضو مجلس نمایندگان از ولایت هرات با تأیید این رویداد می‌گوید که علی‌احمد عثمانی، وزیر انرژى و آب امروز به هدف افتتاح یک پروژه به مزارشریف مى‌رفت که نیروهای امنیتی در فرودگاه بین‌المللی حامد کرزی، مانع سفر او شدند.

به گفته وی، نیروهای امنیتی حتی مانع سفر هوایی وزیر انرژی و آب به مقصد شهر هرات نیز شدند.

آقای مجیدی در این مورد در صفحه فیس‌بوک خود نوشته است: «همین لحظه(ساعت چهار و نیم بجه روز چهارشنبه) وقتی می‌خواستم از میدان هوایی کابل به سوی هرات پرواز کنم، متوجه شدم که علی احمد عثمانی، وزیر انرژی و آب نیز می‌خواهد برای افتتاح یک پروژه به شهر مزارشریف رهسپار شود. اما با کمال تعجب دیدم که مأموران امنیتی مانع رفتن او به مزارشریف شدند. جناب وزیر نیز تصمیم گرفت که با استفاده از فرصت و رخصتی‌های پنجشنبه و جمعه، به هرات، به خانه‌اش برود، اما بازهم مأموران امنیتی مانع سفر او شدند. وزیر انرژی و آب هم سرانجام تصمیم گرفت به منزلش در کابل برگردد».

این عضو مجلس نمایندگان انتقاد کرده است: «حصر خانگی اصلاح طلبان در ایران را شنیده بودم، اما نمی‌دانستم در کشور خود ما و در نظام دموکراسی خود ما که هر روز لاف آن را می‌زنیم، با شهروندان این کشور چگونه برخورد می‌شود».

ali ahmad osmani

این در حالی است که پیش از این، وزیر آب و انرژی افغانستان در ماه حوت سال گذشته، گفته بود که دفتر ریاست جمهوری افغانستان مانع حضورش در مراسم گشایش پروژه تاپی در ولایت هرات شده است.

آن زمان، آقای عثمانی گفته بود که پس از استعفای وزیر پیشین انرژی و آب افغانستان، هماهنگی پروژه‌های بزرگ خط لوله گاز تاپی، خط انتقال  انرژی تاپ و فایبر نوری به عهده‌ وزارت انرژی بوده، اما امضای آن توسط اشخاص دیگری صورت گرفته است.

وی تأکید کرده بود که ارگ ریاست جمهوری در تلاش است فعالیت‌های این وزارت را بپوشاند و یا کارکردهای آن را به‌نام وزارت دیگر به پایان برساند.

majidi

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *