کمیسیون حقوق بشر افغانستان: در مراسم دستاربندی دشت ارچی، اعضای طالبان نیز حضور داشتند

توسطروایت زنده

اردیبهشت ۳۰, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۹, ۱۴۰۲

کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان اعلام کرده که در مراسم دستاربندی که به تاریخ 13 حمل در شهرستان دشت ارچی ولایت قندز برگزار شد و مورد حمله نیروهای افغانستان قرار گرفت، شماری از اعضای گروه طالبان نیز حضور داشتند.

در گزارش این نهاد آمده است: هیأت اعزامی کمسیون حقوق بشر افغانستان به محل رویداد، آثار واضح مبنی بر این که راکت در داخل مراسم دستاربندی اصابت کرده باشد، مشاهده نکرده است.

براساس این گزارش، تعداد ۱۰ نفر از مصاحبه شوندگان و مسئولان مدرسه‌ دینی در شهرستان دشت ارچی قندوز با کارمندان کمیسیون حقوق بشر، تأیید کرده‌اند که در این نشست «مسئولان معارف و کمیسیون فرهنگی امر به ‌معروف طالبان» شرکت کرده بودند.

dasht e archi

کمیسیون حقوق بشر در این گزارش گفته که آمار دقیق قربانیان این رویداد مشخص نیست، اما یافته‌های این کمیسیون نشان می‌دهد که در این حمله 27 کودک کشته و 44 کودک دیگر زخمی شده‌اند.

کمیسیون حقوق بشر حمله‎ نیروهای امنیتی را به مراسم دستاربندی در دشت ارچی قندوز، «نقض صریح حقوق بشردوستانه بین‌المللی» خوانده و گفته که باید در مورد این حمله از فرماندهان و سازماندهندگانی که دست داشته‌اند، تحقیق شود تا جزئیات دقیق این قضیه روشن گردد.

این در حالی است که چندی پیش، محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در دیدار با بزرگان، علمای دینی و خانواده‌های قربانیان رویداد دشت ارچی، از آن‌ها معذرت خواست.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *