جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

72 تن در سیلاب‌های اخیر افغانستان جان باخته‌اند

خواندن 1 دقیقه
0
(0)

وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طبیعی افغانستان می‌گوید که سیلاب‌های اخیر در 12 ولایت این کشور، تلفات جانی و مالی هنگفتی به بار آورده است.

محمدعمر محمدی، رئیس روابط خارجی و سخنگوی این وزارت به خبرنامه گفت که اخیرا در اثر سرازیر شدن سیلاب‌های شدید در ولایت‌های تخار، بادغیس، جوزجان، سرپل، غزنی، فاریاب، سمنگان، بغلان، غور، پروان، بلخ و کاپیسا، 72 تن جان باخته و 9 تن دیگر زخمی شده‌اند. به گفته‌ او، دو تن دیگر در نتیجه این سیلاب‌ها مفقود شده و اثری از آن‌ها یافت نشده است.

آقای محمدی همچنان گفت: «۶۱۷ رأس مواشی تلف شده، یک‌هزار و ۶۹۵ خانه قسماً تخریب شده، ۸۸۸ منزل مسکونی کاملاً ویران شده و ۲۹۶ جریب زمین زراعتی تخریب شده است».

سخنگوی وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طبیعی افغانستان افزود که برای یک‌هزار و ۴۰۰ خانواده‌ سیلاب‌زده کمک‌های اضطراری شامل مواد خوراکی، خیمه، ترپال، بسته‌ی صحی و وسایل خانه توزیع شده است.سیلاب

به گفته‌ آقای محمدی، در حدود ۵۰۰ خانواده که با تهدید سیلاب‌ها مواجه بودند، از مناطق مسکونی‌شان به ساحات امن منتقل گردیده و در مساجد و مکاتب جابه‌جا شده‌اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان