شهرستان اجرستان در آستانه سقوط؛ تاکنون هیچ‌ حمایت هوایی و عملیات کوماندو صورت نگرفته است

توسطروایت زنده

اردیبهشت ۲۹, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۹, ۱۴۰۲

برخی از نمایندگان غزنی در مجلس افغانستان می گویند که تمامی پاسگاه‌های پولیس در شهرستان اجرستان این ولایت در تصرف دشمن قرار گرفته و این شهرستان در حال سقوط قرار دارد.

محمدعارف رحمانی، نماینده غزنی در مجلس نمایندگان افغانستان به خبرنامه گفت: «ده‌ها تن از نیروهای ارتش ملی، پولیس ملی و پولیس محلی در حمله گروه طالبان بر شهرستان اجرستان کشته و زخمی شده‌اند. در حال حاضر دو نقطه هنوز مقاومت می‌کنند؛ یکی پرسونل شهرستان اجرستان و دیگری قرارگاه ارتش ملی».

آقای رحمانی تأکید کرد که تاکنون هیچ‌گونه حمایت هوایی و عملیات نیروهای کوماندو در اجرستان صورت نگرفته است.

در همین حال، یک منبع در ولایت غزنی که نخواست نامش گرفته شود، به خبرنامه گفت که سه پاسگاه امنیتی در شهرستان اجرستان سقوط کرده است. او همچنان گفت: «مشکل شهرستان اجرستان در این است که راهش از طریق زمین دشوار گذر است و یکی از دورترین شهرستان‌های غزنی به شمار می‌رود؛ به همین دلیل تاکنون نتوانسته‌ایم نیروهای کمکی به این شهرستان بفرستیم».

Ajrestan

این منبع تأکید کرد که به تازگی نیروهای کوماندو از طریق هوا به سوی شهرستان اجرستان حرکت کرده‌اند و شاید تا چند ساعت دیگر به این منطقه برسند.

 با این حال برخی از نمایندگان غزنی گفته اند که اگر شهرستان اجرستان به دست طالبان سقوط کند، شهرستان‌های همجوار آن نیز با خطر جدی مواجه خواهند شد.

شهرستان اجرستان ولایت غزنی که در جنوب غرب غزنی و تقریبا 260 کیلومتر از مرکز غزنی فاصله دارد، یکی از ناامن‌ترین شهرستان‌های این ولایت است. این شهرستان با شهرستان‌های مالستان، ناور، جاغوری و همچنان با ولسوالی شهرستان ولایت دایکندی هم‌جوار است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *