جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

گزارش‌گران بدون مرز: 36 خبرنگار و کارمند رسانه‌ در 2.5 سال گذشته در افغانستان کشته شده‌اند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

سازمان گزارشگران بدون مرز(آر.اس.اف) با ابراز نگرانی از افزایش خشونت در برابر خبرنگاران و رسانه‌ها در افغانستان گفته که در دو و نیم سال گذشته بیش از 30 خبرنگار و کارمند رسانه‌ها در این کشور کشته شده‌اند.

این سازمان با نشر خبرنامه‌یی گفته که از ۱۱ جدی سال ۱۳۹۵ خورشیدی تا اکنون ۳۶ خبرنگار و کارمند رسانه‌ها در حمله‌های متعدد طالبان و گروه داعش کشته شده‌اند.

براساس این خبرنامه، تنها در یک روز(۱۰ ثور سال جاری خورشیدی) ۹ خبرنگار در دو حمله انتحاری در کابل و یک خبرنگار در ولایت خوست از سوی مهاجمان مسلح ناشناس کشته شدند. همچنان در ۵  ماه ثور یک خبرنگار در ولایت قندهار کشته شد.

سازمان گزارش‌گران بدون مرز در حالی از افزایش خشونت در برابر خبرنگاران اظهار نگرانی کرده که شب گذشته (جمعه، 28 ثور) در سه انفجار پی هم در ورزشگاه کرکت در ولایت ننگرهار، دو خبرنگار زخمی شدند.

reporters

از سویی هم، این سازمان گفته که در یک سال اخیر از یک‌سو شدت جنگ و از سوی دیگر گروه‌های مسلح غیر مسئول، پولیس و نیروهای ارتش به تهدیدی در برابر خبرنگاران مبدل شده‌اند.

سازمان گزارش‌گران بدون مرز همچنان گفته که گروه‌های مسلح غیرمسئول از سوی «جنگ‌سالاران، فرماندهان جهادی سابق و زورمندان محلی سازماندهی و از سوی حکومت و یا مردان بانفوذ حکومتی مسلح شده‌اند».

حکومت افغانستان تاکنون در مورد این گزارش واکنشی نشان نداده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان