کشته و زخمی شدن بیش از 50 نیروی امنیتی در ولایت فراه/ نگرانی از سقوط بخش‌های بیشتر

توسطابوذر ملک نژاد

اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۷ به روز رسانی : بهمن ۲۹, ۱۴۰۲

مقام‌های محلی در ولایت فراه گفته‌اند که در چند روز اخیر در نتیجه درگیری جنگجویان طالبان با نیروهای امنیتی در شهرستان بالابلوک و مرکز این ولایت، بیش از 50 تن از نیروهای امنیتی افغانستان کشته و زخمی شده‌اند.

فرید بختور، رئیس شورای ولایتی ولایت فراه در گفتگو با خبرنامه گفت که در پی سقوط دو پاسگاه امنیتی و درگیری‌ها، 43 سرباز امنیتی در این ولایت کشته و بیش از 10 تن دیگرشان زخمی شده‌اند.

در همین حال ناصر مهری، سخنگوی والی فراه به رسانه‌ها گفته که در جریان این درگیری‌ها، 20 تن از نیروهای امنیتی کشته و 10 تن دیگرشان زخمی شده‌اند.

پاسگاه دوراهی بالابلوک

رییس شورای ولایتی فراه می‌گوید که که دو شب پیش (پنج‌شنبه، 20 ثور)  در حمله گروه طالبان بر پاسگاه امنیتی «دوراهی» در شهرستان بالابلوک این ولایت، این پاسگاه سقوط کرده و 23 سرباز پولیس نیز کشته شده‌اند.

Farah
همزمان با سقوط پاسگاه دوراهی در شهرستان بالابلوک ولایت فراه، پاسگاه رج در مرکز این ولایت نیز از سوی جنگجویان گروه طالبان هدف حمله قرار گرفته و سقوط کرده است

پاسگاه رج مرکز فراه

همزمان با سقوط پاسگاه دوراهی در شهرستان بالابلوک ولایت فراه، پاسگاه رج در مرکز این ولایت نیز از سوی جنگجویان گروه طالبان هدف حمله قرار گرفته و سقوط کرده است.

بختور گفت که در پی سقوط این پاسگاه، 9 سرباز پولیس و 9 سرباز ارتش ملی کشته و 3 سرباز پولیس زخمی شده‌اند.

پلان سقوط شهر فراه

رئیس شورای ولایتی فراه می‌گوید که در یک حمله دیگر، گروه طالبان شب گذشته (جمعه، 21 ثور) قصد سقوط شهر فراه را داشتند که از سوی نیروهای امنیتی عقب زده شده است.

وزارت دفاع افغانستان اعلام کرده که در این حمله 45 تن از جنگجویان طالبان کشته شده‌اند. در خبرنامه این وزارت گفته شده که در این درگیری‌ها، 16 سرباز ارتش کشته و 4 تن دیگرشان زخمی شده‌اند.

وزیر دفاع افغانستان می گوید دگروالی که متهم به آزار و آذیت جنسی زیر دستانش است، به بخش قضایی این وزارت معرفی شده است
وزارت دفاع افغانستان اعلام کرده که در این حمله 45 تن از جنگجویان طالبان کشته شده‌اند

نگرانی مردم

به گفته‌ رئیس شورای ولایتی فراه، در صورتی که حکومت مرکزی زودتر برای سرکوب جنگجویان گروه طالبان اقدام نکند، بخش‌های زیادی از این ولایت سقوط خواهد کرد. او همچنان گفت که حملات تهاجمی پی‌هم گروه طالبان، نگرانی‌ها در بین مردم این ولایت را افزایش داده و شرایط زندگی را سخت‌تر کرده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *