شش خبرنگار در قندهار در حبس خانگی به سر می‌برند

توسطروایت زنده

اردیبهشت ۲۰, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۸, ۱۴۰۲

نهاد حمایت کننده از رسانه‌های آزاد افغانستان(نی) گفته که شش خبرنگار در ولایت قندهار به دستور ریاست امنیت ملی و فرماندهی پولیس این ولایت، به دلیل تهدیدات امنیتی در حبس خانگی به سر می‌برند.

مجیب خلوتگر، رییس اجرایی «نی» امروز پنجشنبه(20 ثور) در یک نشست خبری در کابل گفت که ریاست امنیت ملی قندهار و فرماندهی پولیس این ولایت به شش خبرنگار، گفته که در خانه کار کنند و از خانه‌های‌شان بیرون نشوند.

با این حال، آقای خلوتگر حکومت را به خلق چالش در برابر خبرنگاران متهم کرد و افزود که محدود کردن خبرنگاران در خانه، دردی را دوا نکرده، بلکه حبس کردن این خبرنگاران به نحوی متوقف کردن کار خبرنگاری در افغانستان است.

او تأکید کرده که اگر روند حبس خانگی این خبرنگاران ادامه پیدا کند، باعث تضعیف روحیه کاری آنان خواهد شد.

mojib khalwatgar

از سویی هم، مجیب خلوتگر در این نشست خبری گفت که ریاست امنیت ملی قندهار از خبرنگاران می‌خواهد تا جزییات زندگی خصوصی خود را در اختیار این ریاست قرار دهند، در حالی که این کار ریاست امنیت ملی قندهار تداخل در حریم خصوصی افراد و مغایر با قوانین نافذ افغانستان می‌باشد.

این شش خبرنگار در حالی به دلایل امنیتی در حبس خانگی به سر می‌برند که چندی پیش عبدالمنان ارغند، خبرنگار محلی در ولایت قندهار از سوی افراد ناشناس به قتل رسید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *